۱۰۰ تیم بازرسی در کرمانشاه نظارتهای بهداشتی در ماه رمضان را بر عهده دارند

مسئول مرکز بهداشت محیط استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۰۰ تیم بازرسی در استان کرمانشاه نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را برعهده دارند.
کد خبر: ۴۲۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 24 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،علیرضا اجرایی با بیان اینکه این طرحهای نظارتی از یک هفته قبل آغاز شده است، اظهار داشت: بیش از 100 تیم بازرسی در استان کرمانشاه نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را برعهده دارند.

مسئول مرکز بهداشت محیط استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 200 بازرس بهداشت در اجرای این طرح نظارت دارند، گفت: کلاسهای آموزشی برای واحدها و اصناف از سوی معاونت بهداشت برای آشنایی بیشتر این واحدهای تولیدی برگزار می‌شود.

اجرایی از همکاری بازرسان این سازمان با دیگر دستگاهها و ادارات خبر داد و افزود: بازرسی مشترک با تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های مرتبط مانند قنادیها، کبابی‌ها و آش و حلیم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شاغلان کارگاههای قنادی، رستورانها، کبابی، واحدهای نانوایی و اتحادیه آش و حلیم جامعه هدف مرکز بهداشت در این ایام محسوب خواهد شد.

مسئول مرکز بهداشت محیط استان کرمانشاه با اشاره به کنترل و بازرسی از مراکز طبخ غذا جهت افطاری و سحری، مراکز طبخ و عرضه آش و حلیم و مراکز طبخ و عرضه شیرینیهای سنتی از جمله زولبیا و بامیه، گفت: کنترل و بازرسی بهداشت محیطی محلهای برگزاری مراسم افطار و سحری به‌ویژه برای شبهای قدر، کنترل دخانیات در تمامی محلها و مراکز مورد بازرسی، کنترل و بازرسی بهداشتی از سامانه‌های آبرسانی و سنجش عوامل محیطی در بازرسیها با تجهیزات سنجش پرتابل از دیگر اقدامات بازرسان بهداشت است.

اجرایی با توصیه به هیئت‎ امنای مساجد و محلهای برقراری  افطار و سحری، عنوان کرد: توزیع غذای گرم در ظروف مناسب و تمیز، استفاده از ظروف یکبار مصرف برپایه گیاهی و یا آلومینیومی، عدم نگهداری طولانی مدت مواد غذایی پخته شده در محیط آشپزخانه و یا صحن مساجد، رعایت بهداشت فردی خادمان و رعایت نظافت و بهداشت سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه از جمله این موارد است.

وی با درخواست از شاغلان در مراکز توزیع و فروش مواد غذایی در مورد همکاری با بازرسان بهداشت محیط، بیان کرد: رعایت نظافت و بهداشت محل کار به‌ویژه محل کارگاههای تهیه و طبخ شیرینیهای سنتی، زولبیا، بامیه، آش و حلیم، رعایت بهداشت فردی به‌ویژه در هنگام تهیه و سرو مواد غذایی الزامی است.

مسئول مرکز بهداشت محیط استان کرمانشاه با درخواست از همشهریان گفت: شیرینیهای مورد نیاز از جمله زولبیا و بامیه را  از مراکز مجاز خریداری و از خرید این شیرینیها از مراکز و محلها ی غیر مجاز و دستفروشان خودداری کنند.

اجرایی اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در هنگام خرید و تهیه مواد غذایی از جمله عدم رعایت بهداشت فردی، نظافت و بهداشت محیط، نگهداری و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته و موارد مشابه از طریق سامانه شکایات مردمی 190 ما را در بازرسی بهتر بهداشت محیطی کمک کنید.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار