۱۶۳ زندانی جرائم غیرعمد استان یزد در انتظار کمک خیران

کد خبر: ۴۳۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 03 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمدرضا حبیبی، رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد  در دوازدهمین مراسم جشن گلریزان آزادی مددجویان جرائم غیر عمد اظهار کرد:  ۱۶۳ مددجوی جرائم غیر عمد در زندان های استان یزد منتظر کمک های خیران برای رهایی از بند و بازگشت به آغوش خانواده هستند.
وی افزود: این تعداد مددجو با بدهی حدود ۲۸۰میلیارد ریال مواجه هستند که تلاش های مجموعه ستاد دیه استا تاکنون منجر به اخذ رضایت و گذشت ۴۰ میلیارد ریال شده است.
حبیبی با اشاره به آزادی ۲۲ نفر از زندان های استان در ۲ ماه ابتدایی سال جاری اضافه کرد: در سال ۱۳۹۵ نیز ۱۲۰ نفر مددجوی جرائم غیر عمد با کمک های خیران و تلاش های مجموعه ستاد دیه دوباره به آغوش خانواده خود بازگشتند.
این مقام قضایی تصریح کرد: خانواده‌های مددجویان جرائم غیرعمد که به مجازات‌های مالی محکوم شده‌اند، بسیار مظلوم هستند چراکه به خاطر جرمی که مرتکب نشده‌اند، غیرمستقیم مجازات می‌شوند و به خاطر حفظ آبروی خود و خانواده نمی توانند به جایی برای اخذ کمک مراجعه نمایند.
وی کمک به آزادی مددجویان جرائم غیر عمد را کمک به خانواده زندانی دانست و بیان کرد: به هر حال مددجوی زندانی در زندان از یک امکانات حداقلی برخوردار است اما خانواده ای که نان آور خود را بر اثر یک خطای سهوی، سهل انگاری و یا حادثه از دست می دهد در نبود نان آور و در اکثر موارد سرپرست خانواده با مشکلات بسیاری در جامعه روبرو می شود.
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آیه ۹۲ سوره آل عمران گفت: در این آیه پروردگار جهانیان به صراحت گفته است که « هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد و طعم شیرین آن را نخواهید چشید تا از آنچه دوست داريد انفاق كنيد و از هر چه انفاق كنيد قطعا خدا بدان داناست» و این بدان معناست که این اعمال خیر هرگز گم نمی شود و نزد خداوند عالی اعلی بسیار پسندیده و مأجور است.
حبیبی یادآور شد: جشن گلریزان بهانه ای است تا عده ای در کنار هم جمع شوند و برای آزادی مددجویانی که به سمتشان دست یاری دراز کرده اند  اقدامی شایسته و خداپسندانه انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار