به گزارش تابناک : جدیدترین محصول این برند رومانیایی لوگان MCV استپ وی است که نسخهای بلندقدتر از خودروی استیشن خانوادگی این برند به شمار میرود. این خودرو گزینهای ارزانتر نسبت به مدلهایی نظیر اشکودا اوکتاویا اسکات و فولکسواگن گلف استیت آل تراک محسوب میشود.
لوگان MCV دومین محصول استپ وی داچیا است. اولین مدل که ساندرو استپ وی بوده حدود 60 درصد فروش ساندرو در بریتانیا را تشکیل میدهد بنابراین داچیا امیدهای فراوانی به موفقیت این خودرو دارد.
همانند تمامی محصولات داچیا، ویژگی اصلی این خودرو بهای آغازین آن است. تمامی مدلها با تریم فول Lauréate عرضه شده و نسخه بنزینی بهای آغازین 11495 پوندی دارد که کمتر از نصف قیمت یک اشکودا اسکات پایه است. البته این خودرو از تک دیفرانسیل بوده اما رقبا بهصورت چهار چرخ محرک عرضه میشود. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به آینههای برقی، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی 7 اینچی و سیستم ناوبری و بلوتوث اشاره کرد. البته ما مدل دیزلی با گشتاور بالا را تست کردیم که بهای آن از 13095 پوند آغاز میشود.
از دیگر شاخصههای ظاهری خودرو میتوان به میلههای سقف، رکابهای جلو و عقب و رینگهای 16 اینچی اشاره کرد. بخشهای فنی این خودرو با لوگان استاندارد یکسان هستند.
کابین خودرو نیز از بهروزرسانیهای اخیر داچیا بهرهمند شده و غربیلک فرمان جدید و کنسول مرکزی با تریمی جدید از ویژگیهای آن هستند. صندلیهای این خودرو نیز مخصوص مدل استپ وی طراحی شدهاند؛ اما هنوز هم بخشهای زیادی وجود دارند که به شما یادآوری میکنند با خودروی ارزان طرف هستید. بسیاری از پلاستیکهای بکار رفته خشن و خراش پذیر هستند و گرافیک سیستم ناوبری ماهوارهای نیز کاملاً از مد افتاده احساس میشود. البته نیمه پر لیوان این است که حداقل همهچیز خوشساخت به نظر میرسند.
پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری دیزلی خودرو تنها قدرت 89 اسبی دارد اما گشتاور 220 نیوتون متری آن به این معنی است که شما نیازی به تحت فشار گذاشتن زیاد خودرو ندارید. آرامش خودرو در دورهای پایین پیشرانه پذیرفتنی بوده است.
البته با خرید خودرویی اینچنینی هزینههای نگهداری و سواری آن مهمترین جنبه خودرو خواهند بود. حالت اکوی پیشرانه و سیستم استارت/استاپ به مصرف سوخت پایین خودرو کمک شایانی میکنند.
داچیا لوگان MCV استپ وی از نظر کیفیت کابین نمیتواند با خودروهایی چون اشکودا اوکتاویا اسکات یا فولکس گلف آل تراک رقابت کند اما از نظر ارزش هردوی آنها را پشت سر میگذارد. این یک خودروی خوشساخت، خشن و کاربردی است که هماکنون جذابیت بیشتری برای افرادی که خواهان آفرودری کاذب هستند دارد. پیشرانه دیزلی استپ وی آرامترین و بهترین پیشرانه نیست و هزینههای آن نسبت به نمونه بنزینی بیشتر است اما گشتاور اضافی آن در زمان پر بودن صندوق بار به کمک میآید.
قیمت: 13095 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 89 اسب بخار/220 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11.8 ثانیه
حداکثر سرعت: 172 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 3.9 لیتر در هر صد کیلومتر