بخشی از حریم قلعه فلک الافلاک در خرم‌آباد آزادسازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان گفت: ساختمان مهمانسرای ارتش که در حریم قلعه فلک الافلاک قرار دارد تحویل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 13 June 2017
به گزارش پایگاه خبری تابناک و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان غلامرضا سلیمانی اظهارداشت: براساس توافقات انجام گرفته با نمایندگان نزاجا و قرارداد منعقدشده میان طرفین، جلسه آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک با حضور نمایندگان نیروی زمینی ارتش استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

وی افزود: در رابطه با تخلیه کامل حریم قلعه فلک الافلاک توسط ارتش و با توجه به اینکه یگان قرارگاه تاکتیکی خرم‌آباد به‌منظور تخلیه با مشکل مواجه است، ضمن تعاملات انجام گرفته مصوباتی ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد به‌منظور جمع‌آوری وسایل و تأسیسات متعلق به ارتش تا یکم تیر ماه 96 مهلت داده شود و بعدازآن ساختمان مهمانسرا تحویل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شود.

وی بیان کرد: مصوب شد تعداد 9 واحد سوئیت و رستوران برای مدت سه ماه در اختیار ارتش کماکان باقی بماند تا پس از تکمیل مهمانسرای جدید قرارگاه لشکر84 خرم‌آباد اقدام به تخلیه کند و به مدت سه ماه به بانک حکمت ایرانیان مهلت داده شد تا پس از احداث سایت جدید نسبت به تخلیه و جابجایی اقدام کند.

سلیمانی گفت: یکی دیگر از مصوبات این جلسه این بود که دژبان ارتش در کنار واحد یگان حفاظت میراث فرهنگی ( ناجا ) کماکان تا تخلیه کامل حضورداشته باشد و درصورتی‌که استهال داده‌شده کافیت نکرد با توافق طرفین مدت‌زمان مجدد تمدید شود.

وی تصریح کرد: بنا شد  پیمانکار میراث فرهنگی با هماهنگی یگان حفاظت میراث فرهنگی در اراضی مذکور عملیات مرمت انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار