فروشگاه های عرضه پوشاک در رفسنجان ساماندهی شوند

فرماندار رفسنجان بر لزوم ساماندهی وضعیت ظاهری فروشگاه های عرضه پوشاک در این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 02 July 2017
حمید ملانوری صبح شنبه در جلسه  ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شهرستان اظهار داشت: امنیت حریم عمومی شهروندان و حقوق شهروندی و بحث عفاف و حجاب به عنوان یک اعتقاد و تکلیف شرعی است و توجه به آن واجب و ضروری است.

وی افزود: ضروری است که مسئولان و مردم و گروههای اجتماعی در این راستا توجه ویژه داشته باشند و اقداماتی انجام دهند تا فضای شهر و روستا و جامعه ما در امنیت خوبی به سر ببرد.

وی تصریح کرد: حقوق شهروندی باید به معنای واقعی رعایت شود و مسائلی که مظاهر و ظواهر اسلامی را خدشه‌دار می‌کند و مشکلاتی برای جامعه به وجود می‌آورد، مدیریت شود.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه اسلام دینی کامل و شاد است، ادامه داد: دستورات دینی ما باید رعایت شود به طور مثال در ماه مبارک رمضان روزه‌خواری در ملأعام جرم، تخلف و حرام است و و فضاهای عمومی و خصوصی تعاریف خاص خود را دارند و به تناسب آن نیز باید مدیریت شوند.

ملانوری با بیان اینکه هر جامعه ای نسبت به فرهنگ، ارزشها و اعتقادات خود باید بر اساس آن برنامه و فضاهای آن مدیریت شود تا خللی در نظم جامعه بوجود نیاید، تصریح کرد: نظام ما در حوزه آموزش، سلامت و بهداشت و...پیشرفت‌های خوبی کرده و همچنین به لحاظ امکانات قضایی و رسیدگی به دعاوی اتفاقات خوبی افتاده است.

وی تصریح کرد: گاهی بعضی مسائل موجب می‌شود در مدار قانون و عرف جامعه حرکت صورت نگیرد و تضادها در تفکرات سبب شود به لحاظ رفتاری در جامعه مشکل ایجاد شود.

فرماندار رفسنجان افزود: امروز در اصول و اعتقاد تفاوتی صورت نگرفته اما در نوع رفتارها اختلاف ایجاد شده است که اگر همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و متولیان فرهنگی مذهبی و دستگاه‌های امنیتی و...کمک کنند می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

ملانوری همچنین با اشاره به ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب، گفت: در این رابطه برنامه‌هایی برگزار می‌شود و در سال گذشته کارگروهی ایجاد شد تا در مورد اجرای الگوی مناسب برای ویترین مغازه ها و فروشگاههای لباس و پوشاک اجرا شود.

فرماندار رفسنجان بر ضرورت جمع آوری مانکن های نامناسب از معرض دید عموم تأکید و تصریح کرد: اگرچه یک فروشگاه باید مانکن داشته باشد اما نباید این مانکن‌ها به صورت نامناسب در معرض دید همگان باشد و این موضوع باید در اسرع وقت پیگیری و رسیدگی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار