يزد و فضاى پس از ثبت جهانى

کد خبر: ۴۵۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 10 July 2017


رويداد فرهنگى و تاريخى مهم و افتخارآفرين ثبت  جهانى بافت تاريخى يزد را به ملت بزرگ ايران، شهروندان عزيز و خوشنام يزد به ويژه اصحاب فرهنگ و هنر و تاريخ، بالاخص سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى و همه مديران و كارشناساني كه در اين مسير تلاش نموده اند، تبريك و شادباش مي گويم. با اغتنام فرصت، نكاتى را براى توجه بيشتر تاكيد مي نمايم:

١-ضروري است با استفاده از همه مستندات حقوقى و بهره گيرى از تجارب ساير شهرهايى كه ثبت جهانى در دنيا شده اند، نسبت به تبيين و تشريح ابعاد و آثار اين اتفاق مبارك براى همه ذينفعان اقدام نمود.

٢-لازم است مسئولين محترم استان و ميراث توجه نمايند فقط چند شهر دنيا مثل پاريس، رم، لندن، قاهره و.... ثبت جهانى شده اند. لذا بايد به اهميت موضوع و بهره بردارى از آن توجه لازم بشود.

٣-از اين پس يزد در اطلس گردشگرى ايران جايگاه ويژه و كانونى خواهد داشت. لذا براى توسعه زيرساختها و ظرفيتهاى گردشگرى شهر و استان يزد بايد برنامه اى جديد تدارك ديد و همه عوامل توسعه گردشگرى را فعال ساخت. ازجمله تقويت مراكز اقامتى. تسهيلات بازديد از بافت و مراكز تاريخى و جاذبه هاى گردشگرى و توسعه بخش حمل و نقل، خاصه خطوط هوايي و افزايش پروازها و ساير خدمات مرتبط، نيازمند توسعه همه جانبه است.

٤-سازمان برنامه وبودجه. سازمان ميراث فرهنگى. استاندارى.  شهردارى آژانس هاى مسافرتى و بخش خصوصى لازم است در افزايش اعتبارات و سرمايه گذارى در اين حوزه، تدارك لازم را ببينند.


٥-پيشنهاد مي شود براى بررسى جامع و همه جانبه موضوع، همايشى با حضور همه صاحب نظران و دست اندركاران امر دراولين فرصت برگزار و به طور همه جانبه به ابعاد مختلف مساله پرداخته شود.

سيد حميد كلانترى
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار