18 درصد جمعیت شهرها گرفتار آسیب‌های اجتماعی هستند

استاندار لرستان گفت: 30 درصد از کالبد شهرها گرفتار آسیب‌های اجتماعی است یعنی بین ۱۵ تا ۱۸ درصد شهرها گرفتار آسیب‌های اجتماعی هستند.
کد خبر: ۴۵۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 12 July 2017
هوشنگ ‌بازوند استاندار لرستان شامگاه سه‌شنبه در نشست تخصصی مدیران بهزیستی اظهار داشت: وجود ۱۰۳ هزار دانشجو در استان لرستان نشان‌دهنده وجود سرمایه‌های اجتماعی است و عدم توجه به آن‌ها سبب کاهش این سرمایه‌ها می‌شود.

وی افزود: 30 درصد از کالبد شهرها گرفتار آسیب‌های اجتماعی است یعنی بین ۱۵ تا ۱۸ درصد  شهرها گرفتار آسیب‌های اجتماعی هستند.

استاندار لرستان ادامه داد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی مانند سخت افزار و نرم افزار در استان لرستان وجود دارد که این سرور برای استان بوده و نشان‌دهنده آینده روشن استان لرستان است.

بازوند با اشاره به اینکه نیروی انسانی سرمایه استان است، خاطرنشان کرد: این سرمایه‌های اجتماعی در لرستان در راهپیمایی‌ها و انتخابات خود را نشان می‌دهند .

وی گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی چالش‌های بزرگی برای حکومت‌ها به شمار می‌روند و برطرف کردن آن‌ها نیز نیازمند عزم ملی است.

استاندار لرستان اضافه کرد: لازم است که در کشور برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ای به صورت اجماع به وجود آید.

بازوند یادآور شد: برخی از آسیب‌های اجتماعی نیازمند قانون هستند و در صورت تصویب قانون جدید بسیاری از مشکلات آن‌ها حل می‌شود.

وی تصریح کرد: باید با رویکرد ملی برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی گام برداریم و در حوزه موادمخدر نیز  باید قانون جدید داشته باشیم تا بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار