در حال اجرای 20 طرح مطالعاتی توسط شرکت‌های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 20 طرح مطالعاتی در حوزه‌های الکترونیک، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، کشاورزی، صنایع غذایی، نرم‌افزار و فناوری اطلاعات توسط شرکت‌های دانش بنیان در حال اجر است.
کد خبر: ۴۶۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 19 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- اسماعیل پیرعلی با اشاره وجود 15 شرکت دانش بنیان در استان، اظهار کرد: از این تعداد 13 شرکت در پارک علم و فناوری مستقر بوده و از خدمات پارک علم و فناوری بهره‌مند هستند.
وی افزود: در حال حاضر 20 طرح مطالعاتی در حوزه‌های الکترونیک، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، کشاورزی، صنایع غذایی، نرم افزار و فناوری اطلاعات توسط شرکت‌های دانش بنیان در حال اجر است.

پیرعلی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یکی از دستگاه‌های حمایتی است که بستر لازم را برای حضور نخبگان در عرصه علمی، پژوهشی و فناوری فراهم می‌کند، تصریح کرد: این مجموعه به منظور تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان که مبتنی بر مبانی علمی است تمامی منابع و امکانات را با ارائه حمایت‌های کاری و معنوی مورد نیاز در اختیار نخبگان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: فراهم‌سازی دفترکاری در سطح شهر، محیط کارگاهی در شهرک صنعتی شهرکرد، تجهیزات کارگاهی و امکانات آزمایشگاهی و تسهیلات مالی سهمی بر تجاری سازی ایده‌های نخبگان و در نهایت جلوگیری از خروج نخبگان از استان و اشتغال‌زایی توسط پارک علم و فناوری فراهم شده است.

پیرعلی با اشاره به مطلوب بودن جایگاه علمی استان در بخش مقالات، گفت: با وجود نوپا بودن پارک علم و فناوری و با توجه به اینکه استان یک درصد از مساحت کشور با جمعیتی بالغ بر 900 هزار نفر از جمعیت کشور را دارد، رتبه 17 در میان 31 پارک علم و فناوری کشور را دارد که رتبه قابل قبولی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: با وجود مراکز علمی در استان به ویژه در بخش‌های فناوری، ابتکار و نوآوری نیازمند فعالیت و حرکت جهادی در به حرکت درآوردن چرخه تجاری سازی یعنی تولید ثروت از علم و فناوری است و این مهم همکاری همه جانبه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک بنگاه اقتصادی که بر مبنای یافته‌های علمی شکل گرفتند و قابلیت ایفای نقش محوری در ایجاد اشتغال و به تبع آن شکوفایی اقتصاد کشور را دارند که خوشبختانه با نگاه مثبت مسئولین و تصویب قوانین حمایتی از جمله معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات مالی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، رشد بیش از پیش این شرکت‌ها در چند سال اخیر حاصل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار