رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان:

خانواده‌ها نقش بارزی در ترویج حجاب دارند/ تحکیم و استواری خانواده‌ها با رشد حجاب محقق می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه خانواده‌ها نقش بارزی در ترویج حجاب دارند، گفت: تحکیم و استوار ماندن خانواده‌ها با رشد حجاب محقق می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 31 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب و عفاف به‌عنوان یک ارزش و مسأله حائز اهمیت در جوامع اسلامی مطرح است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) نیز در روایات و ادوار مختلف نسبت به اهمیت و جایگاه و فواید مقوله عفاف و حجاب تأکید کرده و به جامعه بشری و اسلامی آگاهی داده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه خانواده‌ها نقش اساسی در تربیت فرزندان خود ایفا می‌کنند، نقش مهمی در ترویج، تبیین و تثبیت فرهنگ عفاف و حجاب در میان فرزندان دارند و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف در تحکیم بنیان و کانون گرم خانواده‌ها نقش مهمی دارد.

شمس‌الدین خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در راستای اصلاح فساد در جامعه با تربیت صحیح و درست فرزندان می‌توانند نقش ایفا کنند و تحکیم و استوار ماندن خانواده‌ها با رشد و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده محقق می‌شود.

وی گفت: یکی از راه‌های نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در میان فرزندان از سوی خانواده‌ها، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دوران کودکی است؛ در تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم که در شرایط سخت کربلا که رعایت حجاب یکی از مقوله طاقت‌فرسا و سختی محسوب می‌شد، اما حضرت رقیه (س) با این تصور که حتی به سن تکلیف هم نرسیده است، به حفاظت و صیانت از حجاب خود در آن شرایط سخت اهمیت ویژه‌ای می‌داد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان تشریح کرد: دشمنان دین مبین اسلام در راستای ضربه زدن به فرهنگ اسلام و فرهنگ ناب محمدی (ص) از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی نکرده‌اند و مقوله حائز اهمیت حجاب و عفاف را همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سد و موانع در جهت اجرا و عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌های شوم خود برای تضعیف دین اسلام می‌دانند و درصدد این تلاش هستند تا این ارزش مقدس دینی را از میان خانواده‌ها کنار بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار