دهدشت و شهرداری از نسل سوم اصلاح طلبان

" دیگر زمان آن گذشته است که همچنان مدیریت سنتی حکفرما باشد و یا تنها به صرف داشتن سابقه بتوان مدیریت کرد.
کد خبر: ۴۸۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 24 August 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
 دهدشت و شهرداری از نسل سوم اصلاح طلبان
با رسیدن شهریور ماه و پایان یافتن عمر شورای دور چهارم، تحولی نو در آغاز به کار شهرداری و شورای جدید رقم خواهد خورد.بعد از جنجال های پر سرو صدای شورای چهارم و حرف و حدیث های بسیار در مورد انتخاب شهردار و همچنین اختلافات عدیده شهردار و اعضای شورای چهارم، مردم شهر دهدشت بسیار سر خورده و ناامید شدند و این سرخوردگی تا بدان جا کشیده شد که عده ای از شهروندان به امید گشایشی نو در درآمد به مهاجرت و خروج از شهرستان روی آوردند.
در این مقال قصد ندارم به وقایع گذشته بپردازم اما مردم شهر دهدشت به امید تغییر و اصلاح پا به انتخابات شورای شهر گذاشتند و در طی یک ماراتن بزرگ چهره های جدیدی را روانه شورای شهر کردند. با این انتخاب منتخبین جدید شورای شهر وظیفه ی سنگینی بر دوش دارند؛ از یک طرف باید تلاش کنند تا با اقدامات شایسته و بجا، وقایع و حوادث تلخ بجا مانده از شورای قبل را در اذهان مردم به کلی پاک نمایند و از طرف دیگر باید شهرداری را انتخاب کنند که از هر لحاظ صلاحیت و شایستگی یک شهردار موفق را داشته باشد.
بعد از انتخابات تا به امروز اسامی زیادی را شنیدیم که از طریق رسانه ها و از طرف طیف های سیاسی، خواهان تصدی پست شهردار بودند اما همه در حد حدس و گمان بودند.
با رسیدن شهریور ماه شورای جدید رسمآ آغاز به کار خواهند کرد و باید در اولین گام شهردار جدید را معرفی کنند.از آنجایی که جوان گرایی رویکردی نوین است جوانان باید سهم قابل توجهی در مدیریت شهر دهدشت داشته باشند تا بتوانند با ارائه رویکردها و روش های نو آورانه شهر دهدشت را از بن بست های اجتماعی و اقتصادی خارج کنند.
در این مقال نمیخواهم نگاه جانبدارانه ای بر اساس منفعت شخصی یا سیاسی و یا قومی داشته باشم فقط قصد دارم یک سری وقایع را بیان کنم.
" دیگر زمان آن گذشته است که همچنان مدیریت سنتی حکفرما باشد و یا تنها به صرف داشتن سابقه بتوان مدیریت کرد. این که یک شخص در یک سمت دیگری بدون از آشنایی با علم و تکنولوژی روز مدیریت شهری فقط به دلیل برخورداری از یک دوره سابقه بخواهد سکاندار شهرداری شود امریست کاملآ اشتباه و نادرست و دیری نخواهد شد که همانند گذشته نه چندان دور دود این تصمیم اشتباه به چشم مردم میرود و باز روز از نو روزی از نو !!! مردم و شهروندان در این یک مورد کاملاً مهم دیگر تحمل آزمون و خطا را ندارند و آزموده را آزمودن خطاست!

نسل سوم انقلاب الان دیگر تا حدی زبان و موتور محرک جامعه امروزی هستند و میتوان گفت توان مچ شدن با این نسل سرنوشت ساز یکی از مهمترین کلیدهای پیشرفت بخصوص در بحث مدیریت شهری است. از طرفی گزینه شهردار غیر بومی گزینه هزینه آور است و همگان نیک میدانند که گزینه شهردار آینده شهر دهدشت باید یک گزینه بومی و بخصوص کسی که علاوه بر شناخت عمیق بر مشکلات و معضلات شهر بتواند در توسعه و گسترش شهر با بومیان و مالکین رایزنی کند و دارای ارتباط وسیع با مردم بخصوص قشر و نسل کاری شهر باشد و مادامی که جوانان شاخص و باتجربه و موفقی در همین شهر داریم عملآ دیگر نیازی به فکر کردن به گزینه غیر بومی نیست.

دهدشت به یک شهردار انقلابی، تحول خواه و متدین، با صداقت، شجاع و مردمی نیاز دارد.شهرداری خوش اخلاق، تحصیلکرده و با دانش که بتواند در حوزه مدیریت شهری تحول نوینی ایجاد کند و شهر دهدشت را از این بن بستی خارج کند.

از طرفی گزینه شهرداری باید با سیاست های دولت همسو و هم جهت باشد و چه بهتر که شهردار انتخابی از طیف اصلاح طلبان بوده که قطعآ تغییر و تحول میتواند با انتخابی از نسل سوم اصلاح طلبان به بار بنشیند.


" مهندس فرشید عزیزی" از فررندان همین خاک و بوم است و اصلآ نیازی به معرفی ایشان نیست چون کمتر کسی پیدا میشود که شخصیت فعال و دوست داشتنی مهندس فرشید عزیزی را نشناسد و چهره خندان وی را به یاد نداشته باشد. وی که مورد پذیرش عامه ایلات و قبایل شهر خواهد بود چهره ای است که هم در میان بزرگان اصلاح طلب حمایت میشود و از همه مهمتر حمایت بسیار بالای جوانان و نسل سومی های انقلاب از هر دو جناح بخصوص نسل سومی های اصلاحات را پشت خود دارد.
ایده های بسیار جدیدی دارد خصوصآ با توجه به اینکه شهرستان ما در زمینه گردشگری و جذب گردشگر از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک است که از بن بست مواصلاتی خارج شود و مهندس عزیزی چندین سال است که در این زمینه مشغول به فعالیت و مطالعه است.

امیدوارم منتخبین جدید شورای شهر به دور از هر گونه حرف و حدیث و بدون از آنکه تحت تأثیر فشار و جریانات خاص قرار بگیرند با انتخاب مهندس فرشید عزیزی به عنوان شهردار جدید، رویایی را که هر یک از شهروندان در ذهن خود تا به حال به آن فکر میکردند برای تک به تک شهروندان دهدشتی رقم بزنند.



"سید مصطفی گنجی"
یکم شهریور ماه نود و شش
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محطاهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
............
با محميى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
خخخخخخ
اشيرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
هههههههه
همه ككا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
نژاد از دو كس دارد ان نيك پى ز افراسياب و ز كاووس كى
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار