همزمان با روز جهانی بیابان زدایی؛

هر هکتار بیابان زدایی۲میلیون هزینه

​مدیر کل امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع با بیان اینکه امسال اعتبار خوبی برای بیابان زدایی در نظر گرفته شده است، گفت: چنانچه این اعتبار اختصاص یابد، حدود ۵۰ هزار هکتار بیابان زدایی اتفاق می افتد.
کد خبر: ۴۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 17 June 2015
به گزارش تابناک یزد،‌عباس کارگر  افزود: شعار امسال روز جهانی بیابان زدایی، اهمیت غذایی در گرو خاک سالم است که به همین منظور سازمان جنگل ها و مراتع برای نگهداری و حفاظت از خاک در قالب برنامه های بیابان زدایی اقدام خوبی انجام خواهد داد.

به گفته وی، نهال‌کاری، جنگل‌کاری و بذر‌کاری در مناطق مستعد از جمله این اقدامات هستند.

مدیرکل امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع اظهار داشت: تاکنون برای سال ۹۴، ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه های بیابان زدایی در نظر گرفته شده اما هنوز اختصاص نیافته است.

کارگر اظهار داشت: به غیر از این مبلغ، اعتباراتی  که برای احیای دریاچه ارومیه و مهار گرد و غبار در خوزستان در نظر گرفته شده در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابان زدایی تعیین شده که اگر اختصاص یابد، توان سازمان جنگل ها و مراتع برای جلوگیری از بیابانی شدن اراضی بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه در  حال حاضر ۷ میلیون هکتار کانون بحرانی بیابانی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: برای هر هکتار بیابان زدایی، ۲ میلیون تومان اعتبار نیاز است بنابراین مساحتی که می توان بیابان زدایی کرد، بستگی کامل به میزان اعتبارات دارد.

کارگر تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیابان زدایی در نظر گرفته شده بود، اما تنها ۲۰ میلیارد تومان آن اختصاص داده شد و سازمان جنگل ها در مجموع توانست ۲۰ هزار هکتار بیابان زدایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: اولویت در سال جاری برای بیابان زدایی در کانون های بحرانی استان های سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، خوزستان، هرمزگان، ایلام و غرب استان تهران است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پیوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
بیابان زدائی و ایجاد پوشش مناطق لخت با هدف جلوگیری از حرکت شنهای روان اقدام پسندیده ای است و اعتباررات پیشنهادی یا تخصیصی برای این کار مناسب و هزینه ها در راستای داشتن محیط زیستی سالم می باشد . اقایان برنامه ریز سازمان : اعتباری که برای جلوگیری از بیابانی شدن سایر مناطق مرتعی کشور که بالغ بر 52 میلیون هکتار مساحت دارد سالیانه چه مبلغی اختصاص می دهید در سال 1393 کل اعتبار مراتع کشور چه میزان بود و از مبلغ مصوب چه مبلغی تخصیص داده شد؟ اگر مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار سال 94 بخش مرتع صد در صد اختصاص داده شده باشد و همه این اعتبار برای اصلاح و احیاء مراتع هزینه شده باشد برای هر هکتار 756 رایل اعتبار هزینه شده این در حالی است که براساس نرمهای اعلامی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای هر هکتار عملیات احیاء مرتع بالغ بر4میلیون ریال اعتبار نیاز می باشد
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار