خلع ید اراضی ملی در صدر پرونده‏‏ های حقوقی باغ‎‎شهر تفت

ريیس دادگستری شهرستان تفت گفت: بیشتر پرونده ‏‏های حقوقی دادگستری شهرستان تفت مربوط به خلع ید، قلع و قمع مستحدثات که اکثراً مربوط به اراضی ملی هستند و مطالبه وجه چک، خسارت و مهریه در رده‌های بعدی قرار دارند.
کد خبر: ۴۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 18 June 2015
به گزارش تابناک یزد "عبدالحمید مختاری" در ادامه با اشاره به پرونده‌‌های امور کیفری این دادگستری، اظهار كرد: ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر سوانح رانندگی، ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص‌، سرقت مستوجب تعزیر و تصرف عدوانی و جرایم مرتبط با مواد مخدر و روانگردان به ترتیب موضوع بسیاری از پرونده‌های کیفری دادگستری تفت است.

وی با بیان این که کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری از مهمترین سیاست‌های کاری دستگاه قضايی است، اظهار كرد: واحد ارشاد و معاضدت قضايی جهت راهنمایی مراجعه‌کنندگان در خصوص چگونگی طرح دعوی به مراجع ذیصلاح قضایی تقویت شده است.

مختاري افزود: دعاوی حقوقی در بدو امر جهت صلح و سازش به شورا و دعاوی خانوادگی نیز جهت سازش به اداره بهزیستی فرستاده می‌شود.

ريیس دادگستری تفت با بیان این که در راستای اجرایی شدن قانون جدید آيین دادرسی کیفری، کلاس‌های متعدد آموزشی برای ضابطین و قضات دادسرا برگزار شده است، عنوان كرد: ابتدای ساعات کاری قضات این حوزه نسبت به دوره كردن قانون جدید و تبادل نظر در این زمینه سپري مي‏‏شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار