جمع آوری نخاله های ساختمانی در دستور کار شورای شهر تهران

مدیریت شهری گذشته ساختمان های زیادی را برای تعیین تکلیف تخلفات شان به کمیسیون ماده 100 روانه کرد؛ از این رو بحث قلع و قمع از جمله مباحثی است که در خصوص ساختمان غیر مجاز اجرایی شد؛ اما متاسفانه شاهد بودیم که سرنوشت خیلی از این ساختمان ها بعد از قلع و قمع به دست فراموشی سپرده می شود.
کد خبر: ۴۹۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 13 September 2017
به گزارش تابناک : از این رو خبرنگار به سراغ رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران رفت و این مسئله را با او مطرح کرد. زهرا صدراعظم نوری در این خصوص گفت: وقتی بنایی به صورت خلاف ساخته می شود و برای تخریب حکم قلع و قمع میگیرد؛  وظیفه مالک است که نخاله های حاصل از قلع و قمع را جمع آوری کند تا سبب آلودگی برای شهروندان نشود.

وی افزود: اما شهرداری باید برای جمع آوری نخاله های ساختمانی الزام ایجاد کند. اگر مالک امکانی برای جمع آوری ندارد، باید شهرداری سازوکاری برای جمع آوری آن تعیین کند و نخاله ها را به محل های دپو ضایعات  منتقل کند.شهرداری با این کار باید هزینه انتقال را از مالک بگیرد. 
رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  در ارتباط با روند پیش رو این تخلفات عنوان کرد: با توجه به اینکه معاونت شهرسازی عوض شده و مدیریت شهری تغییر کرده است، امید داریم در این ارتباط شاهد تغییر رویکرد باشیم.

صدر اعظم نوری در پایان گفت: در جلسه ای که با آقای حجت، معاون شهرسازی و معماری خواهیم داشت، بحث های تخریب و.. را مطرح میکنیم و این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا برای معاونت های شهرداری الزام بیاورد.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار