شرکت50 درصددانش آموزان یزدی در برنامه تابستانی

حدود 90 هزار دانش آموز از مجموع 185 هزار محصل استان یزد امسال در برنامه های تابستانی اداره کل آموزش و پرورش شرکت می کنند.
کد خبر: ۴۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 19 June 2015
به گزارش تابناک یزدمعاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و معاون پرورشی این اداره کل روز چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر، اهم برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال را بیان کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای مکمل های ساعت ورزش مدارس هستند گفت: در تابستان امسال در 56 کانون درون مدرسه ای و 27 کانون برون مدرسه ای برنامه های اوقات فراغت برگزار می شود.

عباس دهقان اظهار کرد: در این زمینه 350 کلاس برنامه های اوقات فراغت را در رشته های مختلف ورزشی اجرا می کنند.

وی از اجرای طرح 'مدرسه قهرمان ' با محوریت رقابت های مدرسه ای دانش آموزان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح تیم های دانش آموزی در رشته های مختلف ، رقابت های خود را از سطح مدارس در نهایت و تیم برتر مدرسه معرفی و به مرحله کشوری راه می یابد.

وی با بیان اینکه زندگی آپارتمانی موجب کم تحرکی و شیوع چاقی در جامعه شده است اظهار کرد:ضروری است که فرهنگ سواد حرکتی در جامعه نهادینه شود که آموزش و پرورش برنامه های مختلفی در دستور کار دارد.

دهقان اضافه کرد: به علت کم تحرکی در بین دانش آموزان دختر ،توسعه زیرساخت های ورزشی مدارس دختران در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح مدارس حامی دیابت که امسال در 100 آموزشگاه استان آغاز شده در تابستان نیز ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون حدود 70 هزار نفر از خانواده ، کارکنان ، دانش آموزان در زمینه پیشگیری و عوارض بیماری دیابت آموزش دیده اند .

دهقان یادآور شد: پارسال 42 هزار دانش آموز در برنامه های تابستانی در بخش ورزشی شرکت کردند.

***کمبود 140 معلم ورزش در یزد

معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش استان یزد از کمبود 140 معلم ورزش در استان خبر داد و گفت: 80 نفر در مدارس دختران و مابقی مربوط به مدارس پسرانه است .

عباس دهقان گفت: امیدواریم با مکاتباتی که با وزارت اموزش و پرورش صورت گرفته با جذب نیرو این مشکل رفع شود.

وی تعداد معلمان فعلی ورزش استان را 460 نفر اعلام کرد.

*** وجود 174 فضای فرهنگی و پرورشی در استان

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش یزد هم با اشاره به وجود 174 فضای فرهنگی و پرورشی در استان گفت: برنامه اوقات فراغت دانش اموزان امسال در 28 کانون فرهنگی تربیتی و 100 شعبه آن ، 17 دارالقران و 30 مرکز ضمیمه ، 14 پژوهش سرای علمی و پژوهشی و 15 اردوگاه برگزار می شود.

علی سرداری با اشاره به اینکه فعالیت های فوق برنامه با توجه به نظر سنجی که از دانش آموزان صورت گرفته برگزار می شود افزود: این برنامه ها در قالب کلاسهای کارگاهی ، اجرای اردوهای جهادی ، توجه به مسائل فرهنگی و قرآنی ، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی از جمله برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان است.

وی با اشاره به ارائه بسته های علمی ، آموزشی و پژوهشی برای دانش آموزانی که فرصت حضور در برنامه های طرح اوقات فراغت را ندارند افزود: برای نخستین بار در استان این طرح برای دانش اموزان دبستانی اجرا می شود.

سرداری اجرای جنگ جوانه ها، آموزش های قرآن و عترت، اتاق قصه، بازی های گروهی، کارگاههای کاغذ ، طرح هجرت ، کلاس های فنی و مهارتی، رباتیک، هوا و فضا و اجرای طرح مطالعاتی شهید مطهری را از دیگر برنامه های این معاونت در طرح اوقات فراغت تابستانی بیان کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری کلاسهای آموزش های خبرنگاری ، قدرت بیان ، مقاله نویسی و گویندگی نیز از دیگر برنامه های اوقات فراغت دانش اموزان است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش یزد یادآور شد: در سال گذشته 52 هزار دانش آموز در این حوزه در برنامه یاد شده شرکت کردند.

وی گفت: باید برنامه های اوقات فراغت دانش آموزی طوری برنامه ریزی شود که دانش اموزان بهترین بهره را ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار