پیرغلامان اباعبدالله در رفسنجان تجلیل شدند

پیرغلامان اباعبدالله همزمان با عاشورای حسینی در رفسنجان مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۰۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 02 October 2017
حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان صبح یکشنبه در مراسم سومین سالروز ثبت ملی آیین جوش زنی هرمزآباد در گلزار شهدای این روستا، اظهار داشت: این مراسم در پاسداشت عزاداری سنتی دیرینه مردم هرمزآباد که قدمتی صدها ساله دارد و نسل به نسل تا به امروز رسیده برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروز وارث گذشتگان هستیم، افزود: خوشحالیم در این نقطه از شهرستان این عزاداری سنتی و ارزشمند به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) فرمود اگر مرا اطاعت کنید و از من تبعیت داشته باشید من شما را به راه های رشد هدایت می کنم. کار امام هم همین است.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: ما شیعیان معتقدیم بعد از ظهور امام زمان (عج) حکومت خاصه الله در جهان پیاده می‌شود، امام زمان (عج) هم به شهادت می‌رسند و امام حسین (ع) بدن امام زمان (عج) را غسل و کفن کرده و سپس حکومت می‌کنند.

رمضانی پور تصریح کرد: امام حسین (ع) از ما می خواهند بنده خوبی برای خدا باشیم و نافرمانی خدا را نکنیم؛ اما چه میزان حاضریم لذا باید تسلیم بودن و مطیع بودن خود را برای آنحضرت اثبات کنیم.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: امروزه جلوه، تبلور و نور امام حسین (ع) در فرزندش سید علی خامنه ای است که باید ببینیم چه میزان از ایشان اطاعت می کنیم.

رمضانی پور تصریح کرد: دولت، دستگاه قضایی، امنیتی و ... در پیشگاه ملت باید اطاعت محض از ولی‌فقیه کنند، مردم همیشه کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و سنگ تمام گذاشته‌اند، اما مسئولان هستند که باید در اطاعت از ولی بدون چون و چرا تلاش کنند و خود را ثابت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از پیرغلامان اباعبدالله خانواده های مرحوم سید محمدتقی خردمند، مرحوم یدالله جباری، مرحوم علیمحمد کاشفی، مرحوم سید احمد رضایی، مرحوم حسین عبدالهی و همچنین حاج علامرضا حسینی، حاج علی رضوی مقدم، حاج عباس عبدالهی، محمد جباری، حاج سید عبدالعظیم خردمند تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار