آغازمشارکت مردم درراه‌اندازی واحدهای تولیدی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان از اجرای طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها همزمان با کشور در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 22 June 2015

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان از اجرای طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها همزمان با کشور در استان خبر داد و گفت: هدف این طرح جلوگیری از مهاجرت مردم از روستاهاست.

به گزارش فارس ، فریدون عربی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری همدان با اشاره به اینکه از سال‌های 38 تا 93 دو مرحله در کشور رشد اقتصادی منفی بوده، اظهار کرد: مرحله اول در برهه جنگ هشت ساله و مرحله دوم در سال 91 تا 92 با وجود قیمت بالای نفت رشد اقتصادی کشور منفی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تورم یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است، در ادامه گفت: از دیگر دغدغه‌های دولت در سطح کشور ایجاد اشتغال‌ پایدار است.

مدیرکل امور دفتر روستایی و شوراهای استانداری همدان از اجرای طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها همزمان با کشور در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهر تدوین شده و عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه از توانمندی نیروی انسانی روستا در راستای شکوفایی روستا بهره برده می‌شود ابراز کرد: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها در راستای توانمند‌سازی روستاها متناسب با اقتصاد و ظرفیت روستاها انجام می‌گیرد.

عربی هدایت نقدینگی مردم به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد و پایدار، کاهش نرخ تورم، اشتغال‌زایی، کارآفرینی جمعی، افزایش توان اقتصادی مردم و بهبود معیشت آنان، کمک به فعال‌سازی و خروج از رکود اقتصادی، زودبازده بودن طرح و کم‌هزینه بودن برای دولت، ایجاد و تقویت حس خودباوری و خوداتکایی، افزایش بهره‌وری و تکمیل زنجیره‌ای ارزش تولید، کاهش آسیب‌های اجتماعی را برخی دیگر از اهداف و نتایج مورد انتظار این طرح برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی با توجه به شرایط سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذار دارای حداکثر 10 درصد نرخ سود است، افزود: تسهیلات مذکور به منظور تکمیل و توسعه انواع فعالیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی «حداکثر سه طرح در هر دهستان که حداقل دو طرح آن مشارکتی است»، تعلق می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با تاکید بر اینکه اولویت پرداخت تسهیلات فعالیت‌های جمعی با مشارکت روستائیان به ویژه ساکنان محلی است، ادامه داد: نرخ سود تسهیلات 3 درصد صرفاً مشمول طرح‌های مشارکتی با حداقل 200 عضو سرپرست خانوار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح علاوه بر روستاها در شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز عملیاتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این طرح به صورت مشارکتی و غیر مشارکتی با سقف مشخص تسهیلات و آورده متقاضی به مرحله اجرا در می‌آید.

عربی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات پرداختی به طرح‌های غیر مشارکتی 10 درصد خواهد بود، افزود: طرح‌های مشارکتی با حجم کل سرمایه‌گذاری حداقل 4 میلیارد ریال و طرح‌های غیر مشارکتی با حجم کل سرمایه‌گذاری 2 میلیارد ریال مشمول بهره‌مندی از ضوابط این دستورالعمل می‌شوند.

وی تصریح کرد: سهم آورده در طرح‌های مشارکتی حداقل 20 درصد و طرح‌های غیر مشارکتی 25 درصد سرمایه مورد نیاز است، همچنین سهم آورده هر سرپرست خانوار در طرح‌های مشارکتی نباید کمتر از 1.3 یارانه خانوار باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار