به گزارش تابناک : کیوان فرحزاد در جمع خبرنگاران مازندرانی در نوشهر با بیان اینکه 1200 روستا در غرب مازندران وجود دارد که به طور متوسط به 580 هزار مشترک این منظقه خدمترسانی میشود، اظهار کرد: این مشترکان به شبکه برق 12 هزار کیلومتری متصل هستند که بخشی از این خطوط فشار ضعیف و بخشی متوسط است که این امر شرایط غرب مازندران را برای خدمات رسانی سخت کرد.
وی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد مسافران مازندران در غرب استان حضور می یابند، تصریح کرد: برای ایجاد شرایط پایدار چند شاخص مهم همانند کنترل خاموشی و کاهش تلفات در شرکت توزیع وجود دارد که در اولویت کاری است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه برای کاهش تلفات و خاموشی فعالیت های اجرایی مناسب صورت گرفته است، گفت: برخی محدودیت های زیرساختی در حوزه بالادست وجود دارد.
فرحزاد با اشاره به اینکه از سرخرود تا رامسر محدوده خدماتی شرکت توزیع غرب مازندران است، تصریح کرد: بزرگترین معضل در کشور مدیریت مصرف است و در این زمینه رسانه باید ورود کند.
وی با بیان اینکه رسانه باید پرنفوذ باشد و خبر را به گونهای پردازش کند تا در میان مردم فرهنگ سازی شود، خاطرنشان کرد: در غرب مازندران دو میلیارد و 300 کیلووات ساعت انرژی خریداری میشود که 500 میلیون ساعت انرژی هدر می رود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه باید در میان مردم فرهنگ سازی شود تا سرقت برق و هدر رفت آن صورت نگیرد، اظهار کرد: در غرب مازندران 580 هزار مشترک وجود دارد که اگر هر کدام 100 وات در مصرف برق صرفهجویی شود نیازی به خاموشی سراسری نیست.
فرحزاد با بیان اینکه 23 اکیپ اجرایی برای بررسی انشعابات مشترکان وجود دارد، گفت: 15 درصد از مشترکان این شرکت کنتورهای برق را دستکاری کردند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: درآمد با فروش انرژی و انشعاب حاصل می شود و اگر مشکلی به وجود آید مردم هستند که مشکل می بینند.
وی با بیان اینکه مردم میتوانند برای این دستکاری صورت گرفته را با سامانه 5000121 به شرکت توزیع غرب مازندران اطلاع دهند، گفت: تنها 12 نفر به این شماره پیامک دادند اما اطلاع رسانی مردم نسبت به این دستکاری ها ضعیف بوده است .
منبع : ایسنا