کارشناس مسئول سلامت جوانان استان قزوین:

۸۷.۵ درصد جوانان استان قزوین پرونده سلامت دارند

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون برای ۸۷.۵ درصد جوانان استان قزوین پرونده سلامت در مراکز بهداشتی تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 05 November 2017
به گزارش تابناک قزوین مژگان عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: پرونده الکترونیکی سلامت برای ۸۷.۵ درصد جوانان استان قزوین در مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ۲۱ درصد جمعیت استان را جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله تشکیل می دهند، تشکیل پرونده سلامت و ارزیابی سلامت این گروه، یکی از اهداف این واحد است که نسبت به آن اقدام کرده ایم.

این کارشناس بهداشت تصریح کرد: تمامی جوانان این گروه سنی می توانند با مراجعه به مراکز تابعه دانشگاه به صورت رایگان از خدمات غربالگری فشارخون، آسم، سل، وضعیت سلامت روان و اختلالات روانپزشکی، ارزیابی نمایه توده بدنی و رفتارهای تغذیه ای، ناهنجاری های ژنتیک، سلامت اجتماعی، اختلالات خونی فقر آهن، بیماری های دستگاه تناسلی، بیماریهای تیروئید، ارزیابی سوء مصرف مواد و دخانیات، واکسیناسیون و هپاتیت برخوردار شوند.

عباسی اضافه کرد: خدمات یادشده توسط پزشکان و مراقبان سلامت ارائه می شود.

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآورشد: در شش ماهه اول امسال تعداد ۵۶۸ هزار و۳۵۶ مورد خدمات پزشکی به جوانان مراجعه کننده به مراکز تابع دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار