بیست و سومین یادواره همکلاسی آسمانی در یزد برگزار می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد از برگزاری بیست و سومین یادواره شهدای دانش‌آموز با عنوان همکلاسی آسمانی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 29 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»علی‌اکبر فرهیددر نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری بیست و سومین یادواره شهدای دانش‌آموز با عنوان همکلاسی آسمانی خبر داد و گفت: این یادواره به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی یزد جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و مسئولین شهید در تاریخ 10 اسفندماه، صبح و شب به تفکیک مخاطبان خواهر و برادر برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی از سال 76 تاکنون به یاد این شهدای عزیز یادواره برگزار می‌کند، افزود: استان یزد 973 شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب کرده است که این آمار در کل کشور 36 هزار شهید دانش‌آموز است که سعی ما تاکنون استمرار این یادواره بوده است که خوشبختانه تاکنون توفیق ادامه این مسیر را در این چندین ساله داشته‌ایم.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اظهار داشت: در سال جاری دبیرخانه همکلاسی آسمانی از استان ایلام به یزد انتقال‌یافته است که دانش آموزان هرساله تحت عنوان سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز خاطرات آن‌ها را جمع‌آوری و ثبت می‌کنند که تاکنون حدود هفت هزار پرونده تقدیم شده است.

فرهید با اشاره به اینکه یادواره امسال تحت عنوان شعار «ما افسران سنگر علم و جهادیم» برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در سال جاری طی فراخوان شعار یادواره 64 دانش‌آموز در این فراخوان شرکت کرده‌اند که برای بهترین شعار هم کمک‌هزینه مشهد مقدس در نظر گرفته‌شده بوده است.

این مقام مسئول از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس خبر داد و اذعان کرد: در سال گذشته 50 دبیرستان در استان یادواره شهدای دانش‌آموز را برگزار کرده‌اند؛ همچنین از مدارسی که در حد مطلوب به این یادواره پرداخته‌اند، تجلیل به‌عمل‌آمده است که در سال جاری هم انجام خواهد شد.

وی در ادامه به نقش تأثیر گزار این یادواره در ترویج روحیه انقلابی شهدا اشاره گرد و ادامه داد: برای ایجاد امنیت و آسایش جوان‌های زیادی را ازدست‌داده‌ایم و یکی از وظیفه ما این است که با برگزاری یادواره شهدا روحیه انقلابی آنان را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان خاطرنشان کرد: از مسئولین انتظار حمایت بیشتری در راستای برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز راداریم؛ چنانچه همکاری استانداری در طول چهار سال گذشته در طی برگزاری این یادواره بسیار کمرنگ بوده است و مساعدتی در این راستا نداشته‌اند، درصورتی‌که پاک‌ترین و ناب‌ترین شهدای از شهدای دانش‌آموز بوده‌اند و از مسئولین انتظار حضور بیشتری در این یادواره‌ها را داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار