مسئول شورای اهل سنت تهران والبرز:

اتحاد و همگرایی، ضروریات جامعه اسلام

مسئول شورای امور مساجد اهل سنت استان های تهران و البرز گفت: با توجه به وضعیت نابسامان منطقه و ملتهب کشورهای اسلامی، امروزه اتحاد و همگرایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۵۳۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 06 December 2017
به گزارش تابناک البرز، حمزه شیخه پور با تبریک هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام (ص)، افزود: هفته وحدت بر مبنای میلاد پیامبر رحمت و مهربانی (ص) نامگذاری شده و امر مبارکی است که نویدبخش نتایج ارزنده ای برای عموم مسلمانان به ویژه هموطنان ایرانی است.

وی اظهار امیدواری کرد که در سایه وحدت با همکاری مسئولین ذی صلاح، عالمان و عاملان دینی در مذاهب مختلف اسلامی کشورمان نتایج بهتر و دستاوردهای ارزنده تری را شاهد باشیم.

شیخه پور به برخی از دستاوردهای وحدت در میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای وفاق، همدلی و همگرایی در میان هموطنان مسلمان با وجود اختلافات مذهبی، تکیه بر برادری و اخوت دینی به جای تنش و تفرقه در ارتباط و تعامل با همدیگر و ارایه الگویی مناسب از ایران اسلامی در میدان عمل برای سایر کشورها و جوامع اسلامی از جمله این دستاوردها است.

وی بیان داشت: این وابسته به جامعه دعوت و اصلاح، گسترش اندیشه میانه روی و اعتدالی به جای تندروی و خشونت، احساس امنیت بیشتر پیروان مذاهب اسلامی در سایه ی وحدت و همگرایی میان هموطنان، خلع سلام شدن تندروان خشونت گرا با مشاهده صحنه های وفاق و همگرایی، ایجاد دلبستگی بیشتر در میان پیروان مذاهب اسلامی به نسبت نظام و کشور عزیز ایران و بیان مطالبات و خواسته های شهروندان اهل سنت پیش مسئولین مربوطه را از دیگر این دستاوردها عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار