8000 پرونده قضایی در نظرآباد مختومه شد

کد خبر: ۵۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 27 June 2015
رییس دادگستری نظرآباد از مختومه شدن 7 هزار و 829 پرونده حقوقی و کیفری در یک سال گذشته در شعبه های قضایی این شهرستان خبر داد.
علی مرتضی کاظمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 7 هزار و 829 پرونده در دستگاه قضایی نظرآباد تشکیل شد که با احتساب پرونده های سال های قبل، توانستیم 7 هزار و 841 پرونده را مورد رسیدگی قرار داده و مختومه کنیم.

وی اظهار کرد: زمان رسیدگی به پرونده های کیفری و حقوقی در دادگستری شهرستان ظرف مدت یک تا دو ماه انجام می شود، زیرا معتقدیم رسالت ما خدمت به مردم و احقاق حق مردم و گسترش عدالت است.

رییس دادگستری نظرآباد از سرقت، نگهداری مواد مخدر و ضرب و جرح عمدی به عنوان بیشترین پرونده های کیفری در این شهرستان یاد کرد و گفت: مطالبه خسارت، مهریه، وجه نقد نیز در ردیف بیشترین پرونده های حقوقی تشکیل شده در این شهرستان است.

کاظمی ادامه داد: در این شهرستان 50 پرونده سنگین وجود دارد که تلاش می کنیم در سالجاری با توجه به محتویات هر پرونده و اسناد موجود و با تکمیل تحقیقات مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی با اشاره به فعالیت واحد مشاوره قضایی در دادگستری نظرآباد، افزود: تعدادی از مراجعه کنندگان به این دادگستری قبل از تشکیل پرونده به این واحد مراجعه می کنند تا با اطلاع بیشتری مسیر درست قضایی را نسبت به موضوع پرونده اشان طی کنند.

رییس دادگستری نظرآباد از شهروندان این شهرستان درخواست کرد قبل از تشکیل پرونده با یک مشاور حقوقی مشورت کنند تا روند رسیدگی به پرونده آنان در زمان کوتاه تری انجام شود.

وی گفت: به منظور آشنایی شهروندان با قوانین طرح آموزشی قاضی مدرسه همزمان با سال تحصیلی جدید و دیدارهای مردمی در مساجد شهرستان نظرآباد به اجرا در می آید.

شهرستان نظرآباد در 45 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار