در مرکز نجوم ادیب صورت می‌گیرد

جشنواره تابستانی«رصدخانه ادیب»اصفهان

تابناک: مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان گفت: نخستین جشنواره تابستانی رصدخانه ادیب در دو بخش شهروندی و اعضای مرکز به صورت تخصصی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 29 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حسین مزروعی، اظهار کرد: در این جشنواره که زیر نظر مرکز نجوم ادیب برگزار می‌شود، برنامه‌های جذاب و دیدنی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به بخش شهروندی این جشنواره افزود: در این بخش شهروندان می‌توانند ضمن مراجعه به مرکز نجوم ادیب، در برنامه‌هایی چون آموزش صور فلکی، جلسات پرسش و پاسخ علمی و همچنین رصد سیاره‌ها شرکت کنند.

مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان به برگزاری کارگاه‌‌های ویژه اعضای مرکز نجوم ادیب نیز اشاره و بیان کرد: کارگاه‌های ویژه‌ای در دو سطح «ب» و «الف» برگزار می‌شود که اعضای مرکز ضمن آشنایی با رصدخانه و نحوه کار کردن با آن، می‌توانند با گذراندن دوره‌ها، در پایان گواهینامه کارور رصدخانه دریافت کنند.‏

وی با بیان اینکه در بخش اعضا، سرفصل‌ها و موضوعات خاصی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در این بخش، انواع تلسکوپ و نحوه استقرار آنها، نحوه کارکردن با ‏تلسکوپ، معرفی ساختار تلسکوپ رصدخانه، کاتالوگ اجرام و روش جستجوی اجرام و موضوعاتی از این قبیل در سرفصل‌های آموزشی بخش اعضا ‏در نظر گرفته شده است.‏

مزروعی افزود: این جشنواره که از هفته دوم تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای شرکت ‏در این برنامه می‌توانند به مرکز نجوم ادیب واقع در خیابان سعادت‌آباد مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به منظور آشنا شدن با بسته‌های مختلف جشنواره تابستان رصدخانه و خرید بلیط می‌توانند به سایت مرکز نجوم ‏ادیب مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار