مصوبه ای که مجری آن درجلسه نبود!

کد خبر: ۵۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 01 July 2015
 نشست مناسب‌سازی اماکن شهرستان کهگیلویه با حضور تعداد معدودی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
رئیس بهزیستی کهگیلویه با انتقاد از بی‌توجهی مدیران شهرستان در مناسب‌سازی اماکن گفت: از مجموع ۵۷ دستگاه اجرایی تنها در هشت اداره امکان ورود معلولان فراهم شده است.
 این نشست که برای چندمین بار متوالی و با موضوع ثابت مناسب‌سازی ادارات و نهادها و بانک‌ها برای تسهیل در عبور و مرور معلولان برگزار شده بود طبق معمول با مصوبه ایجاد رمپ در محل ورودی ادارات همراه بود.
غضمان گنجیانی با ابراز گلایه از عدم همکاری ادارات و نهادها به مطالبه به حق معلولان اظهار داشت: در حالی که بسیاری از مصوبات چنین نشستی به شهرداری برمی‌گردد اما متاسفانه شهردار در جلسه حضور پیدا نمی‌کند.
رئیس بهزیستی کهگیلویه با اشاره به مصوبات گذشته این نشست یادآور شد: مناسب‌سازی پارک مرکزی دهدشت و امکان دسترسی معلولان و جانبازان یکی از این مصوبات بود که هنوز اجرایی نشده است.
گنجیانی با بیان این‌که از ۹ مصوبه گذشته نشست مناسب‌سازی اماکن تنها پنج درصد اجرایی شده است عدم همکاری ادارات را عامل تاخیر در اجرای مصوبات خواند و گفت: بارها در جلسات نسبت به این موضوع تذکر داده و پیگیر عملی شدن وعده‌های مدیران بودیم اما مصوبات مهم مناسب‌سازی هم‌چنان تکرار می‌شوند.
گنجیانی مناسب‌سازی نمادین یکی از خیابان‌های شهر و عدم اجرایی شدن آن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مصوبه نیز به دلیل اجرایی نشدن امروز مورد تاکید فرماندار قرار گرفته و امید است در آینده نزدیک عملی شود.
وی جمعیت معلول زیر پوشش بهزیستی شهرستان را هزار و ۸۰۰ خانوار برشمرد و با بیان این‌که این جمعیت حق استفاده از اماکن دارند افزود: بی‌توجهی مدیران دستگاه‌های اجرایی به جامعه معلول موجب تضییع حق قانونی و اخلاقی این قشر شده است.
این مسئول از تحصیل ۳۶۰ دانشجوی معلول شهرستان در مراکز دانشگاهی خبر داد و گفت: نامناسب بودن اماکن علمی موجب انصراف از تحصیل تعدادی از این معلولان شده است.
گنجیانی تمامی ادارات و نهادها را موظف و مکلف به همکاری با بهزیستی در مناسب‌سازی اماکن خواند و تصریح کرد: ۵۲۰ معلول جسمی و حرکتی و ۲۵ معلول با ضایعه قطع نخاعی در این شهرستان وجود دارند که به دلیل عدم مناسب‌سازی حق ورود به ادارات را ندارند.
به گفته وی، از مجموع ۵۷ اداره، نهاد و بانک در سطح شهرستان تنها هشت دستگاه اقدام به مناسب‌سازی کرده و امکان حضور معلولان در مابقی ادارات وجود ندارد.
رئیس بهزیستی کهگیلویه در پایان با بیان اینکه نرخ معلولیت در شهرستان از نرخ جهانی بالاتر است ایجاد مسیر و رمپ ویژه برای ویلچر در ادارات را مهمترین مصوبه نشست مناسب سازی خواند و افزود: اراده لازم برای اجرای این مهم در مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار