رئیس اتاق تعاون یزد:

توسعه تعاونی‌ها لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس اتاق تعاون یزد با اشاره به فعالیت‌های مرکز داوری اتاق تعاون به‌منظور تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به تعاونی‌ها از بررسی 76 پرونده از ابتدا سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 04 February 2018

به گزارش تابناک یزد، احمد زاهد پناه صبح امروز در نشست ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یزد در محل اتاق بازرگانی استان با اشاره ماده 57 قانون اساسی مبنی بر لزوم تشکیل تعاونی‌ها در کشور و هدف از فعالیت‌های تعاونی‌ها؛ تصریح کرد: اتاق تعاونی‌ها از سال 92 در کشور تشکیل و به‌تبع آن فعالیت این مجموعه‌ در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز آغاز شد.

رئیس اتاق تعاون یزد در ادامه با اشاره به بندهایی از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ‌شده توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رشد و توسعه بخش تعاونی‌ها همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و این موضوع دربند ب سیاست‌های ابلاغی نیز اشاره‌شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، زاهد پناه در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌ها داوری به‌منظور تسهیل درروند رسیدگی به پرونده‌های قضایی مرتبط با تعاونی‌ها اشاره کرد و اذعان کرد:با اصلاح قانون تعاونی‌ها در سال 94 بحث داوری‌ها به‌صورت حرفه‌ای‌تری در این مجموعه پیگری می‌شود.

وی افزود: از ابتدا سال 96 تاکنون 74 پرونده در این مرکز موردبررسی قرارگرفته است که از این تعداد تاکنون برای 10 پرونده رأی صادرشده، و 21 پرونده در مرحله کارشناسی هستند.

رئیس اتاق تعاون یزد ادامه داد: همچنین 40 پرونده همچنان در دست بررسی هستند و 3 پرونده نیز به علت عدم پیگری متقاضیان مختومه شده است.

زاهد پناه بابیان اینکه مدت‌زمان بررسی هر پرونده 3 ماه در نظر گرفته‌شده، خاطرنشان کرد: در صورت نیاز این مدت‌زمان تمدید خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار