وزش باد گرم و مه در برخی نواحی جلگه ای گیلان

کد خبر: ۵۶۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹ 12 February 2018

تابناک / سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها و همچنین وقوع پدیده مه در پاره ای نواحی جلگه ای استان طی فردا (دوشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه کم فشار در منطقه است و بر این اساس طی 24 ساعت آینده، وزش باد جنوبی (بویژه ارتفاعات و دامنه ها / باد گرم) و پدیده مه در پاره ای از نواحی جلگه ای مهیاست.
وی ادامه داد: همچنین طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با فعالیت موج بارشی در منطقه، بارندگی، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.
غلامی آسمان امروز گیلان را در جلگه قسمتی تا نیمه ابری، گاهی ابری، اواخر وقت وزش باد جنوبی، در مناطق جنوبی و ارتفاعات جنوبی کمی ابری تا نیمه ابری عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را کمی تا نیمه ابری، بعضی نقاط مه، گاهی ابری، وزش باد جنوبی (بویژه در ارتفاعات و دامنه ها گرم) پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 13 درجه مربوط به رشت، لاهیجان، منجیل و کمینه دما را با سه درجه زیرصفر مربوط به دیلمان ذکر کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: کمینه دمای ثبت شده در رشت نیز طی شبانه روز گذشته پنج درجه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار