سازش ۴۵۰ پرونده طلاق در بنیاد صیانت

امام جمعه همدان تصریح کرد: اکثر کسانی‌که در اغتشاشات اخیر دست داشتند فرزند طلاق بوده و یا از خانواده‌های خود بریده و از شدت بی‌پناهی به مسائل ناهنجار وصل شده‌اند.
کد خبر: ۵۷۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 25 February 2018
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: از سال ۹۳ همزمان با تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در همدان تا کنون، ۴۵۰ پرونده طلاق به صلح و سازش کشیده شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار کرد: آنقدر استحکام خانواده در نزد اسلام اهمیت دارد که آورده‌اند سازش روابط زوجین ثواب هزار شهید را دارد.

وی به آسیب‌های طلاق بر فرزندان اشاره کرد و افزود: هیچ تضمینی بر این نیست که فرزندان طلاق تبدیل به داعش نشوند. بچه‌های خیابانی و طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی هستند که نیاز به یاری دارند چرا که بی‌پناهی عامل بسیاری از مشکلات است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اکثر کسانی‌که در اغتشاشات اخیر دست داشتند فرزند طلاق بوده و یا از خانواده‌های خود بریده و از شدت بی‌پناهی به مسائل ناهنجار وصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه جوانان ما از آئین همسرداری اطلاع خاصی ندارند و با کوچکترین مشکل به فکر طلاق و جدایی می‌افتند، خاطرنشان کرد: می‌توانیم خیرخواهانه و حکیمانه با صلح میان این افراد و آموزش مهارت‌های همسرداری گره از مشکلات جامعه باز کنیم.

طه‌محمدی با تأکید بر اینکه باید بنیاد صیانت از خانواده در همه شهرستان‌های استان شکل گیرد، ادامه داد: بعد از سازش میان زوجین نباید آن‌ها را رها کرد و راه و رسم زندگی را به آن‌ها آموخت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: بعد از اعتیاد، طلاق مهمترین آسیب اجتماعی به شمار می‌رود.

سیدسعید شاهرخی اظهار کرد: تقویت سرمایه اجتماعی یکی از مهمترین مسائل جاری کشور بوده که به شدت مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی به سرمایه‌های اجتماعی لطمه وارد می‌کند.

شاهرخی گفت: در سال ۱۳۸۵ واقعه طلاق در سال ۲ هزار و ۴۱۹ مورد بوده که در سال ۱۳۹۵ به بیش از ۴ هزار مورد طلاق در سال افزایش یافته همچنین واقعه ازدواج در سال ۱۳۸۵ حدود ۱۱.۲ بوده و در سال ۹۵ به ۳.۴ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با این حال وضعیتمان از میانگین کشوری بهتر است، یادآور شد: برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق و به طبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز است تلاش‌های بیشتری انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار