لزوم تغییر مدیریت سنتی گاومیش گلی

رئیس ستاد خدمات سفر استان اردبیل گفت: باید مدیریت گاومیش‌گلی به عنوان محور آب‌های گرم سرعین از حالت سنتی خارج شده و به شکل مدرن به انجام برسد.
کد خبر: ۵۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 05 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید‌خدابخش صبح امروز در جمع مدیران و مسئولان شهرستان سرعین اظهار داشت: با توجه به حجم سفرهای تابستانی در سال گذشته به ویژه در ایام تعطیلات عید فطر که روزانه 2 هزار و 500 خودرو و 60 هزار نفر وارد شهر کوچک اما پرجاذبه سرعین شده‌اند و با کمبودهایی بسیاری روبه‌رو بودیم، امسال سعی داریم تا دچار غافلگیری نشویم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اقدامات مناسب در این 10 روز باقیمانده به آغاز تعطیلات عید فطر همه باید تلاش کنیم تا کمبودها به ویژه کمبود فضاهای اقامتی، ‌سرویس‌های بهداشتی، ‌اسکان مسافران و ارائه سرویس به آنها را برطرف کرده و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا یک گردشگر با خیال راحت وارد سرعین شود.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به افتتاح پل معلق در مشگین‌شهر پیش‌بینی می‌کنیم، حجم سفرها از ورودی اهر به مشگین‌شهر افزایش یابد که در این زمینه نیز با تشکیل جلسات مختلف در این مدت باقیمانده سعی داریم تا برخی از ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کنیم.

خدابخش با اشاره به دو اقدام اساسی در مسیر گردشگری اردبیل – سرعین نظیر جمع‌آوری عسل‌فروشی‌های تقلبی و ممانعت از فعالیت جارچیان در ورودی شهر سرعین بیان کرد: با یک بسته‌بندی مناسب می‌توانیم عسل ناب سبلان که اغلب تولید ارگانیک است به گردشگران و مسافران ارائه کنیم تا آنها با خیال راحت بتوانند از این محصولات به عنوان سوغات استان اردبیل استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: قطعاً در پذیرایی از میلیون‌ها مسافری که طی تابستان به سرعین و شهرهای دیگر سفر می‌کنند باید فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحات سالم برای آنها فراهم آید تا بتوانیم زمینه ماندگاری آنها را بیشتر فراهم کنیم.

رئیس ستاد خدمات سفر استان اردبیل با انتقاد از نبود برخی از امکانات شایسته و آبرومند در شأن گردشگران داخلی و خارجی بیان کرد: در کنار تکمیل زنجیره خدمات گردشگری می‌توانیم با خرید چندین خودروی مدل بالا و شیک نسبت به جابجایی گردشگران در مسیرهای مختلف اقدام کنیم تا رضایتمندی آنها فراهم آید.

خدابخش تصریح کرد: اگر زنجیره خدمات گردشگری تکمیل شود و بتوانیم با غذاهای سنتی و بومی سالم از آنها پذیرایی کنیم، قطعاً بخش عظیمی از رضایت‌مندی مخاطبان فراهم می‌آید.

وی ضرورت فعال شدن تورهای گردشگری را در استان یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه باید آموزش لازم به افراد فعال در این تورها ارائه شود و در کنار آن انتظار می‌رود آموزش پرسنل هتل‌ها، آب‌درمانی و سایر مراکز در ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی منطبق بر استانداردهای جهانی فراهم آید.

رئیس شورای اداری استان گفت: باید مدیریت گاومیش‌گلی به عنوان محور آب‌های گرم سرعین از حالت سنتی خارج شده و به شکل مدرن به انجام برسد، چراکه دیگر امروز شایسته نیست این آبگرم با ظرفیت 400 نفر به عنوان مثال پذیرای 600 نفر باشد تا اسباب نارضایتی گردشگران داخلی و خارجی فراهم آید.

خدابخش از آب منطقه‌ای استان خواست تا در تغییر شرایط و مدیریت آبگرم گاومیش‌گلی به عنوان قطب و محوریت آب‌های گرم استان اقدام کرده و بعد از 30 سال مدیریت آن از حالت سنتی به روش جدید و مدرن تغییر پیدا کند.

این مسئول در پایان سخنان خود مدرن شدن آب‌های گرم را یک امتیاز مناسب برای بالا بردن ظرفیت جذب منابع درآمدی آن توصیف کرد و گفت: در استان اردبیل 70 دهنه آب گرم و سرد داریم که 12 دهنه آن در سرعین است که با خاصیت‌های درمانی مختلف ارائه خدمات و سرویس‌دهی را به هموطنان فراهم کرده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار