رییس آبفای شهرستان اردکان:

کمیت و کیفیت آب اردکان مطلوب نیست

رئیس اداره آب و فاضلاب اردکان گفت: از نظر کمیت و کیفیت آب های زیرزمینی شهر اردکان بدترین وضعیت را در بین شهرهای استان یزد داراست.
کد خبر: ۵۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵ 07 July 2015
به گزارش تابناک یزد رضا چهره آزاد گفت: میزان دبی برداشتی از 13 حلقه چاه موجود در حدود 150 لیتر بر ثانیه است و از نظر کیفیت نیز شرایط بسیار نامطلوبی دارد .

وی اضافه کرد: آب اردکان حداقل 25000ec میکروموس بر سانتیمتر می باشد و به علت عدم مکان مناسب برای حفر چاه، تمام چاه ها در قسمت جنوب غربی اردکان قرار دارند و 11 حلقه چاه در حریم یکدیگر می باشند و کارشناس آب منطقه ای هم اعلام کرده امکان حفر هیچ چاه جدیدی در اردکان وجود ندارد.

چهره آزاد با اشاره به اینکه میزان دبی آب انتقالی به طور متوسط در حدود 180 لیتر بر ثانیه می باشد در حالیکه دبی چاه ها و آب انتقالی در شرایط مناسب 330 لیتر بر ثانیه است ادامه داد: میزان مصرف در زمان پیک 370 لیتر بر ثانیه اعلام شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه سالیانه 1500 انشعاب آب به فروش می رسد لازم است سالیانه منبع آبی جدیدی با آبدهی 20 لیتر بر ثانیه به منابع آبی اردکان اضافه گردد که با توجه به موارد ذکر شده عملا امکان چنین چیزی وجود ندارد .

رئیس اداره آب و فاضلاب اردکان با بیان اینکه این موضوع وابستگی شدید شهر اردکان را به آب انتقالی نشان می دهد به طوریکه با چند ساعت آب انتقالی بحران جدی به وجود خواهد آمد اظهار کرد: با عنایت به موارد فوق لازم است تدابیر جدی و فوری از طرف مسوولان در خصوص تامین آب مورد نیاز شهرهای اردکان واحمد اباد در سال های آینده و بررسی منابع آبی پایدار ورفع وابستگی کامل به آب انتقالی و جلوگیری از بوجود امدن بحران جدی به عمل آید.

اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار