مصدوم سوم در امان خدا

دو آمبولانس برای یک شهر

با توجه به اینکه این شهرستان از حادثه خیزترین مناطق استان اردبیل محسوب می‌شود لذا تامین امکانات و تجهیز بیمارستان اعم از آمبولانس، پزشک متخصص و ... می‌بایست از اولویت کاری مسئولان باشد.
کد خبر: ۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴ 18 February 2015

به گزارش سایت خبری مشگین رسا، با توجه به وضعیت نامناسب جاده‌های مواصلاتی شهرستان مشگین شهر به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار میزان تصادفات در این شهرستان بیشترین سهم استان را به خود اختصاص داده است و به عنوان حادثه خیزترین جاده استان معروف شده است هر چند عملیات اصلاح جاده‌های مواصلاتی در سال جاری شروع شده و به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به سرعت در حال پیشروی است و در طی ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اما نکته قابل توجهی که در این شهرستان وجود دارد آمار زیاد تصادفات و مرگ و میرهای جاده است که گاهی اوقات در محل حادثه منجر به فوت و یا در مسیر انتقال به بیمارستان و یا مراکز درمانی مجهز و یا همچنین در بیمارستان به علت کمبود امکانات حادثه دیدگان تلف می‌شوند.

شهرستان مشگین شهر دارای یک بیمارستان است که به علت توسعه شهرستان و افزایش جمعیت و مراجعات دیگر جوابگوی شهرستان نیست لذا نیاز به توسعه و تجهیز بیمارستان می‌باشد تا نیاز شهروندان را تامین و از افزایش میزان تلفات جلوگیری کند به طوری‌که اکثر مواقع مشاهده می‌شود بیماری را که هنوز نیاز به مراقبت دارد به علت کمبود تخت به صورت نیمه درمان مرخص کرده و بیمار تازه را جایگزین می‌کنند و در برخی موارد نیز مشاهده می‌شود به علت کمبود امکانات و تجهیزات راهی دیگر مناطق استان می‌کنند که آن هم در برخی موارد منجر به فوت می‌شود.

اخیراً در شهرستان مشگین شهر تصادفی رخ داده بود که چهار نفر از سرنشینان خودرو به شدت مجروح و یکی نیز منجر به فوت شده بود که با ید با سرعت به بیمارستان انتقال می‌یافت و از آنجا نیز به علت کمبود امکانات و متخصص می‌بایست به استان اذربایجان شرقی منتقل می‌شد.اما با توجه به اینکه این بیمارستان تنها دو دستگاه آمبولانس جهت انتقال بیماران به استان همجوار داشت لذا مابقی بیماران ناچار معلق ماندند.

برادر یکی از حادثه دیدگان این حادثه در گفتگو با خبرنگار مشکین رسا ضمن تشریح این حادثه گفت: متاسفانه این شهرستان به همت مسئولان همچنان در فقر و و کمبود امکانات به سر می‌برد و داغ‌هایی را بر دل خانواده‌ها می‌گذارد که تحمل آن برای هر خانواده‌ای دردناک است.

گفتنی است این حادثه دیده بردار سردار شهید حمزه سلیم زاده بود که متاسفانه در این حادثه دچار بی مهری برخی از مسئولان در تامین امکانات شده که با توجه به شعارهایی که در راستای حمایت از خانواده معظم شهدا می‌شود جای تامل دارد.

حال با توجه به اینکه این شهرستان از حادثه خیز ترین مناطق استان اردبیل محسوب می‌شود لذا در صورتی که در یک حادثه رانندگی بیش از دو نفر دچار حادثه شده و نیاز به اعزام به دیگر مناطق کشور باشد با مشکل امبولانس مواجه خواهند شد و این امر منجر به تلف شدن ده‌ها نفر در طول سال می‌شود لذا انتظار می‌رود مسئولان ارشد شهرستان نسبت به تجهیز و تامین متخصصین لازم احتمام ویژه‌ای داشته باشند تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار