نایب‌رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد:

تسهیلات کنونی مسکن در رونق بخشی به بازار مسکن عاجز است

نایب‌رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد با اشاره به وضعیت کنونی بازار مسکن در یزد، گفت: تاکنون وام مسکن نتوانسته جوابگوی رکود در بازار مسکن باشد.
کد خبر: ۶۱۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 29 May 2018

حسن ذوالفقاری با اشاره به وضعیت کنونی بازار مسکن در یزد، گفت: قیمت مسکن در حال حاضر افزایش‌یافته است و این در صورتی است که همه خریداران درصدد خرید مسکن زیر قیمت هستند؛ چراکه قدرت خرید آن‌ها کاهش‌یافته است.

وی افزود: در حال حاضر خرید مسکن و زمین در استان یزد راکد است؛ چنانچه گرانی‌ها سبب رکود بازار مسکن شده است و ازآنجایی‌که مردم و سرمایه‌گذاران این قیمت‌ها را غیرواقعی می‌دانند، دیگر رغبتی برای خریدوفروش مسکن ندارند.

نایب‌رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بازار مسکن در استان یزد به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی و گرانی انشعابات آب، برق، تلفن و همچنین دستمزد کارگران با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو بوده است؛ اما قدرت خرید مردم کاهش‌یافته و به همین دلیل مردم و سرمایه‌داران در هنگام خرید مسکن با مشکل برخورد می‌کنند.

ذوالفقاری، نوسانات نرخ ارز را علت این افزایش قیمت‌ها عنوان کرد و بیان داشت: افزایش نرخ ارز بر قیمت مسکن تأثیری به سزایی دارد؛ چنانچه این روزها خریدوفروش ملک دچار نوسان شده است و همچنین باعث شده است تا خریداران و فروشندگان ملک تمایلی به انجام قرارداد نداشته باشند.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه تاکنون وام مسکن نتوانسته جوابگوی رکود در بازار مسکن باشد، خاطرنشان کرد: این تسهیلات با اقساط گران‌قیمتی که دربردارد، به‌هیچ‌عنوان کمک دهنده وضعیت کنونی بازار مسکن نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار