نمایشگاه صنایع‌دستی درتپه باستانی هگمتانه

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: در تعطیلات عید فطر نمایشگاه صنایع‌دستی در تپه باستانی هگمتانه برپا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 14 July 2015
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: در تعطیلات عید فطر نمایشگاه صنایع‌دستی در تپه باستانی هگمتانه برپا می‌شود.

به گزارش فارس، علیرضا قاسمی با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی همزمان با تعطیلات عید فطر اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید فطر نمایشگاه صنایع‌دستی با 10 غرفه در تپه باستانی هگمتانه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگران زیادی در تعطیلات پایان هفته و ایام عید فطر وارد همدان می‌شوند، برپایی نمایشگاه‌ در معرفی آثار صنایع‌دستی اثرگذار خواهد بود.

معاون صنایع‌دستی همدان با اشاره به اینکه خانه‌های صنایع‌دستی نیز میزبان گردشگران خواهند بود، افزود: خانه‌های صنایع‌دستی در شهرهای همدان، تویسرکان و ملایر آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی یادآور شد: در این ایام در دو شهر بهار و نهاوند نیز نمایشگاهی با غرفه‌های صنایع‌دستی گشایش می‌یابد تا بتوانند آثار صنایع‌دستی و سوغات این دو شهر را ارائه کنند.

قاسمی با بیان اینکه شیرمال، حلوا لوزی، کماج و زرده همدان به عنوان سوغاتی به ثبت ملی رسیده است، بیان داشت: در نمایشگاه‎های صنایع‌دستی و در فروشگاه‎های سطح شهر سوغاتی همدان عرضه می‌‏شود تا مسافران با دست پر از استان خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی موجب درآمدزایی هنرمندان و معرفی آثار آن‌ها در سطح کشور می‌‏شود، عنوان کرد: با عرضه صنایع‌دستی می‌‏‌توان فرهنگ همدان را به سایر شهرها نیز معرفی کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار