در نشست کمیته پسماند اندیمشک مطرح شد

برخورد قضایی با شهرداری اندیمشک در صورت ادامه زباله‌ریزی در بستر رودخانه

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک از امکان برخورد قضایی با شهرداری اندیمشک در صورت ادامه زباله‌ریزی در بستر رودخانه خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 10 June 2018

جلسه کمیته پسماند شهرستان اندیمشک با محوریت زباله سوزی و تعیین مکان جدید دفن زباله، بعد از ظهر امروز در محل فرمانداری اندیمشک برگزار شد.

سعید گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک وضعیت جمع آوری و محل دفن زباله‌های اندیمشک را نامناسب دانست و اظهار کرد: اگر زباله‌ها به صورت علمی جمع آوری و بازیافت شوند کمتر از 5 درصد آن باقی می‌ماند.

وی هم چنین روند زباله‌ریزی شهرداری در بستر رودخانه بالارود را نامناسب دانست و افزود: در صورت تکرار این روند بصورت قضایی با آن برخورد خواهیم کرد.

احمد قلاوندی رئیس دانشگاه علمی کاربردی اندیمشک نیز در این جلسه عنوان کرد: طی قراردادی با شهرداری اندیمشک و دانشگاه علمی کاربردی اندیمشک، این دانشگاه وظیفه مکان‌نمایی محل جدید دفن زباله های اندیمشک را برعهده گرفته است.

وی عنوان کرد: کمیته‌ای متشکل از متخصصین در این حوزه تشکیل و سه مکان ارزیابی و انتخاب شده اند که در روزهای آینده مختصات و شرایط آن در اختیار کمیته پسماند شهرستان قرار خواهد گرفت.

کرم صرفه‌جو معاون فرماندار اندیمشک نیز اظهار کرد: سلامت مردم موضوع خیلی جدی و با اهمیتی است که ما در مقابل آن مسئول هستیم و به سادگی از کنار آن نخواهیم گذشت.

وی بیان کرد: با توجه به لزوم توجه به محل دفن زباله های شهرستان، هر چه سریعتر باید نسبت تعیین مکان جدید و جانمایی محل دفن زباله‌ها اقدام کنیم.

محل دفن زباله‌های کنونی اندیمشک مشهور به جارمه چند سالی است که از حد استاندارد گذشته و به وضعیت بحرانی رسیده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار