استاندار يزد خطاب به اعضاي شوراي اسلامي شهر :

دورانديشي و مثبت نگري را در برنامه هايتان لحاظ كنيد

استاندار يزد در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد گفت: بايد مثبت نگري، اميدبخشي و دورانديشي را در رفتار و برنامه هايي كه براي شهر تدوين مي كنيد لحاظ نمائيد.
کد خبر: ۶۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 15 July 2015
به گزارش تابناک یزد نشست مشترك اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد با حضور استاندار ، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و شهردار يزد  در سالن مرحوم حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين  نشست  ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات همه مسلمانان اظهار داشت: در زماني اين جلسه تشكيل مي شود كه شبهاي قدر را پشت سر گذاشته ايم و قلبهاي ما لطيف تر از گذشته شده است و اين همدلي ها باعث مي شود كه كارها به صورت بهتر انجام شود.
"سيدمحمد ميرمحمدي"ادامه داد: همدلي و همكاري بايد بين همه دستگاهها گسترش يابد تا فضاي شهر و استان و كشور ما بهبود يابد.
وي افزود : بايد اميد، مثبت نگري و مثبت انديشي را در رفتار و گفتارمان به كار بريم و مطالب را به نحوي بيان نمائيم كه مسائل  اميدبخش و نشاط آور در جامعه ترويج يابد و از دامن زدن به نااميدي ها پرهيز كنيم اما ايرادات و مطالب انتقادي خود را نيز مطرح و در جهت رفع آن اقدام نمائيم.
" ميرمحمدي"عنوان كرد: بايد در شوراي شهر برنامه كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت تدوين نمائيد و مسيري كه بايد در آن گام برداريد مشخص باشد و به عنوان نمايندگان مردم، مسائل شهر را در افق 50 سال آينده ببينيد و به گونه اي برنامه ريزي كنيد كه به عنوان مثال اگر در اين بازه زماني به خاطر افزايش جمعيت، ترافيك نيز زياد شد با مشكلات ترافيك شهري مواجه نباشيم.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت : نظم و انضباط شهري از مهم ترين مسائلي است كه بايد به آن دقت شود  و آن را در سرلوحه كارهايتان قرار دهيد زيرا اين رويكرد بسيار مؤثر است و اگر نظم در كارها نباشد با مشكل روبرو مي شويم.
" ميرمحمدي" با اشاره به اينكه محور رويكرد شوراي شهر مباحث فرهنگي است اظهار داشت: اين رويكرد بسيار ارزشمند است و فرهنگ از ضرورتهاي جامعه ماست، چرا كه هر چه فرهنگ ما غني تر و قوي تر باشد جايگاه هويتي، مليتي، تاريخي و ديني ما بهتر حفظ مي شود.
استاندار يزد ادامه داد: اينكه در صحبت هايمان در رابطه با نحوه همكاري و تعامل دستگاهها با شوراي شهر و شهرداري بيان كنيم كه هيچ دستگاهي با ما همكاري نمي كند، صحيح نيست زيرا مسائلي كه مطرح و گفته مي شود در سايتهاي خبري قرار مي گيرد و مطبوعات آن را انعكاس مي دهند و بايد در صحبتهايمان دقت نظر داشته باشيم تا مطلب نادرستي را بيان نكنيم.
وي افزود: خوشبختانه نحوه همكاري و تعامل بين مسئولين ارشد استان، مديران كل دستگاههاي اجرايي و نهادهاي دولتي با يكديگر خوب و مطلوب است و تمام تلاش ما بر اين است كه اين هماهنگي و همفكري را كه نقطه قوتي براي استان است حفظ نمائيم.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطرنشان كرد: دستگاههاي دولتي و شهرداري نبايد نگاه مالكيتي به شهر و زمينهاي شهري داشته باشند و زمينهايي كه متعلق به منابع طبيعي مي باشد به هيچ وجه قابل واگذاري نيست اما مي توان براي بهره برداري از آنها به عنوان پارك اجاره هاي بلندمدت را در دستور كار قرار داد.
" ميرمحمدي" در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد : خوشبختانه از سال گذشته مردم در بافت تاريخي بيشتر ساكن شده اند و با بعضي از تدابيري كه توسط ميراث فرهنگي و شهرداري اتخاذ شده است سرمايه گذاران نيز براي سرمايه گذاري و تعمير و مرمت اين بافتهاي تاريخي مورد تشويق قرار گرفته اند.
وي عنوان كرد : درباره شوراهاي فرادست مانند شوراي اسلامي شهرستان و استان يزد سياست مسئولين ارشد استان حمايت و بها دادن به همه آنهاست و همه شوراهاي اسلامي شهر بايد مورد توجه و حمايت قرار گيرند اما اگر شورايي درخواستي نداشته باشد يا نخواسته باشد جلسه هم انديشي را برگزار كند ديگر قصور از خود آنهاست.
استاندار يزد به بحث مذاكرات هسته اي نيز اشاره نمود و گفت : نبايد در جامعه توقع نادرست ايجاد شود كه با رفع تحريم ها پولها به سمت كشور سرازير و دست ما در مسايل مادي باز مي شود زيرا سياست نظام جمهوري اسلامي ايران در زمان تحريم ها اقتصاد مقاومتي است و اين سياست در حال انجام است.
"ميرمحمدي " يادآور شد : بايد در زمان پس از تحريم نيز از مصرف زدگي جلوگيري كنيم و درآمد حاصل از فروش نفت صرف ثروت آفريني و رونق توليد و ايجاد اشتغال شود.
استاندار يزد به مشكل آب در استان نيز اشاره كرد و افزود : كمبود آب يكي از محدوديتهاي سرمايه گذاري در استان يزد است و بايد به هر شكل ممكن آب به اين استان انتقال يابد.
وي همچنين با انتقاد به اينكه مرتب گفته مي شود : " آمار ساخت و ساز غيرمجاز بالاست " ادامه داد : گفتن اين جمله به نوعي تبليغ براي ساخت وساز غيرمجاز است و بايد هر اقدامي را انجام دهيم تا بتوانيم از ساخت و ساز غيرمجاز در شهر جلوگيري كنيم و دستگاههاي مرتبط نيز نهايت همكاري را در اين زمينه داشته باشند.


تعامل تمام دستگاههاي اجرايي استان با شوراي اسلامي شهر و شهرداري


در ادامه اين جلسه معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گفت : در يكسال و نيم گذشته تمام ادارات و دستگاههاي اجرايي استان نهايت همكاري را با شهرداري و شوراي اسلامي شهر داشته اند.
"سيدمحمدرضا سيدحسيني " اظهار داشت: در بحث اتوبوسراني و پرداخت سهم دولت نسبت به هزينه هاي حمل ونقل عمومي بعد از چندين سال بخش عمده اي از اين بدهي به شهرداري داده شد و به حساب آن واريز گرديد.
وي با تكذيب اينكه مساحت بافت تاريخي شهر در حال افزايش است عنوان كرد : ما تنها به مرمت و بازسازي بافت تاريخي مي پردازيم و كار ما ساخت ميراث فرهنگي نيست . در ابتداي اين نشست مشترك رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد با بيان ديدگاههاي خود پرداختند.
پرداختن به مسايل فرهنگي در شوراي اسلامي شهر، داشتن چهره زيبا براي شهر يزد، رعايت طرح جامع تفصيلي، جلوگيري از ساخت وسازهاي غيرمجاز در شهر، ايجاد پاركهاي بانوان در نقاط مختلف شهر، برقراري امنيت در پاركهاي شهر، امكان حضور يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر در جلسات شوراي تأمين استان، برقراري مديريت واحد شهري در يزد، رفع ترافيك شهري در نقاط حياتي شهر از جمله موارد مطرح شده در اين جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار