آیت الله مجتهد شبستری، در دیدار با دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی آذربایجان شرقی:

آن توافقی خوب است که عزت ملی را در پی داشته باشد / متاسفانه دانشگاه های ما از نظر دینی یا درجا می زنند و یا عقب گرد دارند

هر چند که تایید این توافق در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا باید انجام شود اما همین تلاشی هم که در این مذاکرات صورت گرفته شد، ناشی از مجاهدت های شهدای هسته ای بود و اجرشان محفوظ است.
کد خبر: ۶۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 15 July 2015


به گزارش خبرنگار ما به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری، شامگاه دیروز در دیدار با دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ساعات پایانی ماه مبارک رمضان در حال اتمام است، اظهار داشتند: در این آخرین لحظات باقی مانده از ضیافت الهی باید توجه داشت که اگر تا کنون موجبات مغفرت و توفیقات الهی را فراهم نکرده ایم از این لحظات نهایت استفاده را ببریم، چرا که ماه رمضان ماه مبارزه با هوی نفس، شستشو از گناهان و ماه خالص شدن است و مبادا از فرصت های تربیتی این ماه غافل شویم.

ایشان تاکید کردند: این قداستی که در این ماه مبارک با روزه داری و در گرمای سوزناک تابستان به دست آمده را باید بعد از ماه مبارک رمضان نیز حفظ کرد و سعی کرد تا تقوا تبدیل به ملکه نفسانی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص توافق هسته ای گفتند: امیدوارم این توافق، برای ملت ایران اسباب عزت بوده و فکت شیت های آمریکایی صحت نداشته باشد و نگرانی های مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران در آن رعایت شده و مسئله ی خاصی پیش نیاید. لکن مراحل بعدی توافق باید طی شده و در قضاوت، نباید عجله کرد.

ایشان همچنین ضمن تجلیل از شهدای هسته ای کشور گفتند: هر چند که تایید این توافق در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا باید انجام شود اما همین تلاشی هم که در این مذاکرات صورت گرفته شد، ناشی از مجاهدت های شهدای هسته ای بود و اجرشان محفوظ است.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله فرهنگ در دانشگاه ها، گفتند: توجه به برنامه های فرهنگی و اخلاقی در راس مطالبات دانشجویان عزیز است و باید مورد توجه اکید مسئولین قرار گیرد.

ایشان اضافه کردند: مقالات علمی در دانشگاه ها باید به لحاظ کیفی و محتوایی ارتقاء یابد تا در حد تدریس و ارائه باشد. چرا که طبق احادیث، علم غیر نافع، مفید و خوب نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: اگرچه دانشگاه های ما به لحاظ علمی در رده های بالای علمی قرار داشته و پیشرفت هایی داشته ایم اما آنچه مورد انتظار است بیش از اینهاست و باید بیش از پیش فعالیت علمی کرده و شاهد پیشرفت روز افزون دانشگاه ها باشیم.

ایشان افزودند: حضرت امام سجاد(ع) از علم لاینفع به خدا پناه می برد، لذا با تعصی از این حدیث شریف، سعی کنیم در همه ی رشته ها، علوم مفیدی را ارائه کنیم.

امام جمعه تبریز افزودند: پیشرفت علم باید برای خواص و عوام جامعه ملموس باشد. اگر دو روز ما مساوی باشد، مغموم هستیم لذا سال به سال باید شاهد پیشرفت علمی باشیم.

ایشان با تاکید بر لزوم توجه به تزکیه و اسلامی شدن دانشگاه ها، گفتند: متاسفانه آنطوری که امام راحل(ره) در خصوص اسلامی شدن از دانشگاه ها انتظار داشتند محقق نگردید و متاسفانه دانشگاه های ما از نظر دینی یا درجا می زنند و یا عقب گرد دارند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کردند: چه معنی دارد که عده ای به بهانه جذابیت در دانشگاه ها به دنبال برگزاری کنسرت ها و اردوهای مختلط باشند و به زعم خود این کار را خدمت پندارند؟! این قبیل مسائل برای متدینین و دوستداران علم و پیشرفت درد آور است چرا که دانشگاه محل علم و فعالیت های علمی همراه با پیشرفت است. به تعبیر رهبری معظم، جذابیت باید از راههای نو مثل شعر،تئاتر،کاریکاتور و … بستر سازی شود.

ایشان با تاکید بر اهمیت و دقت در گزینش اساتید دانشگاه ها، گفتند: تکثر تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها مهم نیست بلکه باید بر تزکیه آنها توجه داشت چرا که اساتید ناباب و ناسازگار با موازین اسلامی و انقلاب خطرناک هستند و به جای تربیت، گمراهی به بار می آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، گفتند: جلسات آزاد اندیشی خواسته مکرر ما بوده است تا جوانان از خلأ فکری رها شوند و البته در این جلسات باید از شخصیت های علمی وزین استفاده شود. همچنین این جلسات و دیدار های تشکل های دانشجویی باید ادامه یابد.

ایشان با انتقاد از وضعیت نامناسب دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف فرهنگی، گفتند: از رئیس جدید این دانشگاه خواستاریم تا تلاش هایی در جهت بهبود این وضعیت داشته و کاری کنند تا لفظ اسلامی بودن به این دانشگاه بچسبد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ادعای انگجی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز مبنی بر وجود تغییرات در زمینه فرهنگی در ۲ سال اخیر، تصریح کردند: متاسفانه تاکنون شاهد هیچ تغییری در زمینه رئیس شورای حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در خاتمه گفت: بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد نبوده ایم و نباید آزاد بودن این دانشگاه را تعبیر به ولنگاری کنیم، چرا که لفظ آزاد به معنی آزادی از ارزش های اسلامی و فرهنگی نبوده و به معنی غیر دولتی بودن آن است و نباید سوء تعبیر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار