تئاتر کشور حال و روز خوبی ندارد

یک بازیگر سینما و تلویزیون ایران با بیان اینکه در فیلم «زنی با ارابه چوبی» ساخته خداداد جلالی نقش‌آفرینی خواهد کرد، گفت: تئاتر حال و روز خوبی ندارد.
کد خبر: ۶۳۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 15 July 2018
یک بازیگر سینما و تلویزیون ایران با بیان اینکه در فیلم «زنی با ارابه چوبی» ساخته خداداد جلالی نقش‌آفرینی خواهد کرد، گفت: تئاتر حال و روز خوبی ندارد.

به گزارش فارس، قاسم زارع با بیان اینکه تئاتر در کشور حال و روز خوبی ندارد، اظهار کرد: نه تنها تئاتر بلکه هنر شرایط خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود برای بچه‌های هنر جالب نیست، افزود: زمانی فرزندان هنر می‌توانند عرض اندام کنند که جامعه شاداب، پویا و پیشرو باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: وقتی جامعه سردرگم باشد هنرمند نمی‌تواند فضاسازی کند و باید بستر فراهم شود تا او بتواند کار کند.

وی با اشاره به اهمیت به کتاب و کتابخوانی در جامعه بیان کرد: از وضعیت کتابخوانی در همدان اطلاعی ندارم، اما وجود «شهر کتاب» به عنوان نگینی در سطح شهر است که باید از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه این نگین آیا به انگشت همه افراد از جمله جوانان، خانواده‌ها و میانسالان می‌رود سئوال است و باید از بستر‌های فراهم شده استفاده کنیم.

زارع با تاکید به اینکه باید در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج افراد به مطالعه تلاش کرد، افزود: باید زمینه حضور جوانان در فضای مطالعه در راستای ارتقای این فرهنگ باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور، گفت: مشهد مقدس قطبی در ایران است که اقدام به برگزاری جشنواره‌ای کرده که تمام کشور را درگیر کرده و در حال بین‌المللی کردن آن است، امیدوارم از این فضا استفاده شود تا جامعه‌ای پویا در راستای مطالعه داشته باشیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: معضل جامعه این است که کتاب و کتابخوانی وضعیت خوبی ندارد البته باید شرایطی فراهم باشد چراکه وقتی دغدغه‌ای داریم کتاب و کتابخوانی مفهومی نخواهد داشت.

وی به ساخت فیلمی از خداداد جلالی طی مردادماه در شمال کشور اشاره کرد و افزود: کار کوچکی در این فیلم به من سپرده شده است.

زارع با اشاره به اینکه فیلم «زنی با ارابه چوبی» ساخته خداداد جلالی جلوی دوربین می‌رود، گفت: این فیلم فلسفی و کار جدیدی است.

وی با بیان اینکه برای ۶ ماهه دوم سال تئاتری پیشنهاد شده که قرار است در تهران اجرا شود، خاطرنشان کرد: این نمایش خوب به نام «شورانگیز» نوشته آقای حمید ابراهیمی از هنرمندان گیلانی است که لحظه شماری می‌کنم تا در آن حضور داشته باشم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار