کاهش آمار ورودی به زندان‌های هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با برنامه‌ریزی و تلاش بی‌وقفه در دستگاه قضایی موفق شدیم میزان پنج درصد از آمار ورودی به زندان های استان را کاهش دهیم.
کد خبر: ۶۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 17 July 2015
به گزارش تابناک، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در جلسه کاهش جمعیت کیفری، زندان را تنها مختص افراد محدودی از اجتماع که آزادی آنها برای جامعه مضر است، عنوان کرد.
 
وی با اشاره به این که باید تا حد امکان از حبس کردن افراد خودداری کرد، افزود: باید نگاه خود را به قانون تغیر دهیم و تنها با استناد به دلایل محکم مبادرت به صدور حکم حبس کنیم به صورتی که مجازات حبس به عنوان آخرین گزینه در نظر گرفته شود؛ زیرا زندانی تنها خود نیست که متضرر می شود، بلکه خانواده شخص زندانی و جامعه نیز متضرر می شوند؛ البته این بدین معنا نیست که افراد مستحق به حبس محکوم نشوند و از این طریق به فضای جامعه آسیب وارد شود.
 
رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان این که صرف دستگیری افراد مضر است چه رسد به اینکه محکوم به حبس شده و عواقب آن متوجه خانواده فرد و نیز جامعه گردد، بیان کرد: اگر نسخه درست پیچیده شود، درمان بهتر صورت می گیرد.
 
اکبری از جمله راه‌های حائز اهمیت در این راستا را اعطای مرخصی به افراد واجد شرایط ، تعلیق مجازات، استفاده از ظرفیت های شورای حل اختلاف به ویژه شورای حل اختلاف زندان، رسیدگی به دادخواست های اعسار خارج از نوبت، صدور احکام جایگزین حبس، تعویق صدور حکم و اختصاص آزادی مشروط برای محکومین دانست.
 
رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان کرد: با برنامه ریزی و تلاش بی وقفه صورت گرفته در دستگاه قضایی استان موفق شده ایم میزان 5 درصد از آمار ورودی به زندان های استان را کاهش داده و در جهت کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان گام های موثری برداریم.
 
مقام عالی قضایی استان همچنین گفت: خوشبختانه دادگستری استان هرمزگان، صاحب برنامه عملیاتی شده و بر این برنامه، توجه و نظارت ویژه صورت می گیرد.
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با اشاره به آمار ورود محکومین به زندان های استان، اعلام کرد: 494 مورد از زندانیان با تمهیدات پیش بینی شده به عنوان اشتغال به کار مشغول سپری نمودن مدت محکومیت خود می باشند و با احتساب میزان ورودی محکومین به زندان های استان ، در مدت سپری شده از سال 1394، باید رسیدگی به امور زندانیان به صورت ویژه در اولویت کار قضات دستگاه قضایی استان قرار گیرد.
 
وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص کاهش جمعیت کیفری منهای آن تعداد از محکومین زندانی که آزادی آنها مخل امنیت جامعه است در سالجاری مورد تأکید قرار گیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار