ورودی‌های شهرتوریستی همدان مناسب‌ نیست

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: ورودی‌ هر منطقه نشان‌دهنده منظر شهری است و باید ورودی‌های شهر توریستی همدان برای ورود مسافران مناسب‌سازی و زیباسازی شود.
کد خبر: ۶۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 19 July 2015
معاون عمرانی استاندار همدان گفت: ورودی‌ هر منطقه نشان‌دهنده منظر شهری است و باید ورودی‌های شهر توریستی همدان برای ورود مسافران مناسب‌سازی و زیباسازی شود.

به گزارش تسنیم؛محمودرضا عراقی در آئین افتتاح بوستان فدک در شهرداری منطقه چهار شهر همدان اظهار داشت: شهرداری باید در توزیع متوازن امکانات شهری و برقراری آسایش و رفاه برای شهروندان همه مناطق به صورت یکسان اقدام کند تا همه مردم به یک نسبت از امکانات بهره‌مند شوند.

وی افزود: فرمانداری و شهرداری همدان علاوه بر توسعه فضای سبز در جنوب شهر، گسترش پارک‌ها و بوستان‌ها در مناطق حاشیه شهرها را نیز در اولویت قرار دهند.

معاون عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: ایجاد پارک و فضای سبز محیط شهری را پویا و با نشاط جلوه می‌دهد و شرایطی را برای سرگرمی کودکان فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه همدان، استانی گردشگرپذیر است و در اکثر فصول سال میزبان مسافران بسیاری است باید زیباسازی در نمای شهر مورد توجه قرار گیرد و همچنین ورودی‌های شهر زیباسازی و مناسب‌سازی شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اعلام آمادگی کامل واحدهای خدمات شهری فضای سبز و نواحی منطقه برای میزبانی از مسافران تابستانی اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی فضای سبز در مناطق مختلف شهر از مهمترین مأموریت‌های شهرداری‌ها است در این راستا ساماندهی ورودی‌های شهر در اولویت قرار گرفته است.

محمد قدیمی افزود: احداث بوستان‌ها و پارک‌ها در مجموعه مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز مورد توجه است بر این اساس فاز نخست بوستان فدک در ورودی شهر همدان احداث و ساماندهی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه چهار در ورودی‌های شمالی و غربی شهر همدان قرار دارد باید بوستان‌های سطح منطقه میزبان مناسبی برای مسافران و شهروندان همدانی باشد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: این پارک در حاشیه بلوار آیت‌الله نجفی به مساحت ۲.۵ هکتار احداث شده است که ارزش ریالی زمین آن یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است و همچنین ۴۵۰ میلیون تومان هزینه عمرانی در بر داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع زمین اختصاص داده شده به این بوستان ۱.۵ هکتار فضای سبز و ۱۰ هزار مترمربع پیاده‌رو سازی پیش‎بینی شده است که برای ایجاد فضای سبز ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

قدیمی با اشاره به مزیت‌های بوستان فدک افزود: برای روشنایی محیطی این پارک از لامپ‌های کم مصرف و برای کاهش مصرف آب در آبیاری فضای سبز از کاشت گونه‌های گیاهی کم‌ آب‌بر بهره گرفته شده است و استفاده از چمن به حداقل رسیده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: در این پارک ست‌های ورزشی و بازی برای کودکان تعبیه شده و با ایجاد سرویس بهداشتی و آلاچیق‌هایی زمینه برای استقرار کوتاه مدت مسافران و شهروندان منطقه فراهم شده است.

وی عنوان کرد: به منظور تسهیل شدن عبور و مرور کودکان و شهروندان در بلوار حاشیه‌ای پارک پل عابر پیاده مکانیزه‌ای در حال نصب است تا دسترسی به پارک با ایمنی بیشتری فراهم شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار