سایه ی زمین خواران برسر22هکتارازاراضی

رییس پلیس راه همدان گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید فطر شاهد افزایش سفرها برون شهری و بروز ترافیک در جاده های برون شهری این استان هستیم.
کد خبر: ۶۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 19 July 2015
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان گفت: 22 هکتار از اراضی و منابع طبیعی شهرستان همدان در تصرف افراد سودجو است.

 به گزارش ایرنا؛رضا الوندی  بیان کرد: حفاظت از عرصه منابع طبیعی و جنگلها از جمله وظایف اصلی مجموعه اداره کل منابع طبیعی است که به این منظور یگان حفاظت راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به سطح وسیع اراضی ملی در شهرستان همدان به منظور جلوگیری از دست درازی به منابع ملی یگان حفاظت اقدام به سرکشی از عرصه منابع طبیعی کرده و با هرگونه دخل و تصرف برخورد می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین با هماهنگیهای صورت گرفته با دستگاه قضایی برای افراد سودجو پرونده قضایی تشکیل و نسبت به خلع ید اقدام می شود.

وی با تقدیر از تعامل مطلوب دادستانی همدان اظهار کرد: با جرائم مشهود از جمله کاشت نهال و تظاهر به احداث باغات از سوی افراد سودجو با هدف تصرف اراضی ملی با جدیت برخورد شده است.

وی افزود: 33 فقره پرونده مربوط به دست درازی به 44 هکتار از اراضی ملی در دستگاه قضایی در جریان است که 13 مورد به مساحت 22 هکتار در چهار ماه نخست امسال خلع ید شدند.

طبق آخرین آمار دریافتی از سال 85 پس از تشکیل یگان حفاظت عرصه منابع طبیعی و جنگلها تاکنون هفت هزار هکتار از اراضی همدان از دست متجاوزان خلع تصرف شده است.

همچنین سالانه بین 900 تا یک هزار فقره پرونده مربوط به دست درازی به منابع طبیعی در محاکم قضایی تشکیل شده و به این تعداد پرونده نیز مختومه می شود که در 94 درصد از آنها رای به نفع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری صادر می شود.

شهرستان همدان 128 هزار هکتار اراضی ملی دارد که از این میزان 500 هکتار جنگل های دست کاشت است با این وجود شهرستان همدان فاقد اراضی و جنگل طبیعی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار