ضرورت تخلیه سریع‌تر گندم از مراکز خرید تعاون روستایی

مدیرکل سازمان تعاون روستایی همدان بر ضرورت تخلیه و حمل هر چه سریع‌تر گندم از مراکز خرید تعاون روستایی تأکید کرد
کد خبر: ۶۳۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 02 August 2018
مدیرکل سازمان تعاون روستایی همدان بر ضرورت تخلیه و حمل هر چه سریع‌تر گندم از مراکز خرید تعاون روستایی تأکید کرد.

به گزارش فارس، رضا عباسی با بیان اینکه در حال حاضر حمل گندم از مراکز خرید با مشکل مواجه شده است، اظهار کرد: بخشی از این مشکل به علت برداشت همزمان محصولاتی، چون سیب زمینی از مزارع و حمل آن است.

وی ادامه داد: برخی از کامیون‌ها در حال حمل محصولات کشاورزی از مزارع به مراکز خرید هستند، بنابراین برای حمل مجدد از مزارع با مشکل کمبود مواجه هستیم که همین باعث کاهش فضا برای خرید گندم هستند.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی همدان یادآور شد: بخش عمده گندم از همدان به استان‌های دور می‌رود و همین باعث می‌شود که تردد زمان بر باشد و مشکل کمبود کامیون رخ دهد.

وی با بیان اینکه در استان همدان اکثر شهر‌ها این مشکل را دارند، گفت: در شهرستان رزن روند حمل گندم بهتر شده است و علت آن نیز این است که رزن نزدیک‌تر به شمال کشور است و آهنگ حمل اعلام می‌شود.

عباسی با تأکید بر اینکه قطب برداشت سیب‌زمینی تا مرداد ماه همدان است، افزود: حدود بیش از ۴۰۰ هزار تن برداشت سیب‌زمینی داریم که ۳۰۰ هزار تن آن باید تا مرداد ماه برداشت و به نقاط مختلف حمل شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جو نیز در حال برداشت است، بیان کرد: همزمان با برداشت گندم، ۲۸۰ هزار تن پیش‌بینی برداشت جو شده که هنوز تحویل دولت نشده، ولی در حال فروش است و نیازمند کامیون برای حمل است.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی همدان با بیان اینکه امسال کاشت و برداشت گندم نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است، افزود: سال قبل کل خرید گندم زیر ۴۰۰ هزار تن بود در حالی که تاکنون خرید گندم از مرز ۴۳۰ هزار تن عبور کرده و پیش‌بینی می‌شود تا ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تن نیز خرید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای سهولت دسترسی کشاورزان به مراکز خرید تعاون روستایی مراکزی را در نظر گرفته است، گفت: انبار‌های مسقف این مراکز که حجم زیادی ندارد، زود پر می‌شود، بنابراین باید زودتر گندم خریداری شده حمل شود تا با خطرات بارش و ... نیز مواجه نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار