برداشت ۲۷ هزار و ۸۷۳ تن عسل در فامنین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد آمار ۳۲۹۳ کلنی در فامنین ثبت شده است، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۷ هزار و ۸۷۳ تن عسل و ۳ کیلوگرم ژل رویال برداشت شده است.
کد خبر: ۶۷۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 25 October 2018
جعفر کاویانی‌دلشاد با اشاره به اتمام طرح آمارگیری از کُلُنی‌های زنبورعسل شهرستان فامنین، از تولید ۴۲ تن عسل در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایسنا، کاویانی‌دلشاد افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی طرح آمارگیری از کلنی‌های زنبورعسل در فامنین از ۱۴ مهر تا ۳۰ مهر سالجاری انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد آمار کلنی‌های زنبورعسل در سال ۹۷ در ثبت شده است، تصریح کرد: ۴۷۲۱ کلنی در فامنین ثبت شد و میزان تولید عسل آن ۴۲ تن و ۴ کیلو ژل رویال بود که این آمار نشان می‌دهد در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد در تولید عسل افزایش داشته و تولید ژل رویال نیز ۳۰ درصد بیشتر شده است.

کاویانی‌دلشاد درباره کیفیت عسل تولیدی این شهرستان، گفت: کیفیت عسل بستگی به نوع منطقه‌ای که زنبور داخل آن قرار دارد و به لحاظ نوع گل و گیاه منطقه، متفاوت است، اما عسلی که در فامنین تولید می‌شود، با توجه به موقعیت این شهرستان بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۷۲۱ کلنی زنبورعسل در این شهرستان وجود دارد، تأکید کرد: ۹۹ درصد کندو‌های زنبورعسل این شهرستان به صورت مدرن و تنها یک درصد آن‌ها به صورت کندوی بومی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین خاطرنشان کرد: در شهرستان یک واحد بسته‌بندی دارای مجوز بهداشتی و یک واحد پرورش ملکه ۲۰۰۰ قطعه‌ای در روستای فیض‌آباد نیز فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار