نامه ای به اولین نماینده اردبیل در مجلس انقلاب

کد خبر: ۶۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 29 July 2015

بازتاب یک مصاحبه

نامه ای به اولین نماینده اردبیل در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی

چندی پیش مصاحبه ای با آقای "اسماعيل خوشنويس" اولین نماینده اردبیل در مجلس بعد از انقلاب منتشر شد که هم اکنون این مصاحبه در بخش گفتگوی سایت تابناک اردبیل موجود است. یکی از کاربران و مخاطبان گرامی تابناک در بخش نظرات یاداشتی خطاب به استاد خوشنویس نوشته وارسال کرده بود که به سبب ذات موضوع و شیوایی قلم آن را در بخش جداگانه ای منتشر می کنیم. و اما متن یادداشت ارسالی چنین است:

خبرنگار گرامی از مصاحبه ای که با استاد محترم انجام داده اید متشکرم. از استاد بزرگوار هم به خاطر شکستن سکوت چند دهه و قبول مصاحبه سپاسگزارم و آن را به فال نیک می گیرم.اما سؤالی که چند سال است با آن کلنجار می روم و مترصد اولین رویارویی با این استاد ارجمند بودم را می خواهم مطرح کنم که اگر ما را لایق دانستند به آن پاسخ فرمایند.

مشخصا سؤال من این است که چرا ما مسائل متعدد اجتماعی و نوعا مسائلی که مربوط به نظام و انقلاب است را به صورت صفر و یک می بینیم.

جناب استاد خوشنویس حتما بهتر از ما می دانند که این انقلاب و این نظام با چه زحمات و خونهایی به دست آمده است که شخص ایشان را هم می توان یکی از مسببین اصلی شکل گیری نظام اسلامی در حیطه جغرافیایی خودمان دانست و باز به خوبی می دادند حفظ و نگهداری از این تراث ارزشمند از اصل بوجود آمدن آن بسی سخت تر و مشکل تر می باشد و نیز بهتر از مردم عادی و عوام می دانند که در چند دهه اخیر کشور ما چه مشکلات عظیمی را پشت سر گذارده مثل جنگ و تحریم و .... که هر کدام می توانست هر کشور قدرتمندی را از پای درآورد اما توجهات حضرت صاحبالامر(عج) و ایستادگی ملت و رهبری آگاه باعث شده تا همه آن مشکلات و موانع را یکی پس از دیگری به خوبی سپری کند.

هر چند که کشور از سوء مدیریت های برخی مسئولین متضرر شده ، در خیلی مواقع بی برنامگی ها به کشور آسیب رسانده و ..... اما میانگین عملکرد نظام در خیلی از موارد قابل قبول بوده و اینکه دشمن در پی ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی بوده مایوس شده و همه آمار و اطلاعات موجود کشور و اقرار و اعتراف دشمنان و معاندین داخلی و خارجی آن مؤید این مطلب است .

حال سؤال اینجاست که با کنار کشیدن افراد لایق و شایسته و متعهد و کاردان از صحنه سیاسی کشور ما به چه کسی کمک می کنیم . شاید جواب این باشد که دیگر زمینه خدمت مثل سابق نیست و ورود افراد آبرومند به عرصه سیاسی کشور موجب تخریب شخصیت آن بزرگواران می شود که در اینجا هم باید عرض کرد که ما دین و انقلاب را تا زمانی می خواهیم که همه چیز مرتب و آماده باشد و مدیران محترم هم با خیال راحت کار خدمتگذاری را انجام دهند. باری که شهادت در این عرصه از جهاد برای بدست آوردن اصل انقلاب کم نیست. که مبادا مشمول آن قاعده فقهی شویم که ترک ریا خود ریاست.

شانه خالی کردن از مسئولیت هیچ هنری نمی خواهد . و این که ما از دور بنشینیم و کارهای انجام شده را تحلیل و بررسی کنیم . اگر کسی خود را توانمندتر از دیگران برای اداره برخی امور می داند مسئولیت شرعی دارد که آن بار را بر دوش بکشد و به سر منزل مقصود برساند . مشی ائمه طاهرین (ع) نیز چنین بوده است . یعنی هیچ امامی دوست نداشته و وظیفه نداشته که مثلا فقط بنشیند و احکام بگوید و امر به معروف کند و جامعه را به حال خود واگذارد که شهادت همه امامان معصوم ما گواه این مطلب است.

البته نکته ای را هم عرض کنم که ما باید در همه امور شرایط زمان و مکان را در نظر بگیریم. فرمایش گهر بار امیر بیان حضرت علی (ع) هست که در حدیثی سه شرط برای فرد عاقل بیان می کنند که یکی از آنها آگاه بودن فرد به مسائل زمان است.

اینکه ما با دوچرخه به مجلس برویم با عرض جسارت ، هیچ افتخاری نیست . خوب شرایط کشور ایجاب می کند برخی از مسئولین بالارتبه ماشینهای ضد گلوله سوار شوند که شاید خودشان اصلا میل نداشته باشند اما اینها مسائل امنیتی کشور است .

شما دیدید که ما چقدر از شخصیتهای بزرگ و برجسته انقلاب را در اثر همین بی احتیاطیها از دست دادیم و توسط ایادی استکبار ترور شدند؟ در همین دوره اول مجلس چقدر از نمایندگان توسط تروریستها شهید شدند؟ همین سالهای اخیر چند نفر از دانشمندان هسته ای ما ترور کردند و .... البته ما منکر برخی از فرصت طلبان هم که در قالب خدمت به نظام و مردم چهره واقعی خود را عوض کرده و تیشه به ریشه بیت المال زده اند هم نیستیم اما اعتقاد داریم که راه مقابله با این افراد کناره گیری نیست . بهترین راه مقابله و مبارزه به عناصر نامطلوب، حمایت و پرورش انسانهای مطلوب و ارزشی برای تصدی همه امور اجتماعی کشور است. همین الان هم داریم فردی که پس از پنج دوره نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی فعلا در خانه ی اجاره ای در تهران زندگی می کند و قدرت خرید خانه را ندارد.

در پایان برای استاد گرامی آرزوی صحت و سلامتی و توفیق روز افزون در خدمت به نظام اسلامی و مردم عزیز را دارم.

علی اصغری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار