تلفیق فعالیت‌های اقتصادی با معنویت / نگرش صرف مادی پیش‌برنده نیست

کد خبر: ۶۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 29 July 2015
تلفیق فعالیت‌های اقتصادی با معنویت / نگرش صرف مادی پیش‌برنده نیست

امام جمعه انزلی با بیان اینکه در کشور اسلامی نگرش صرف مادی به فعالیت‌ها پیش‌برنده نیست گفت: فعالیت‌های اقتصادی در جامعه باید با معنویت تلفیق شود.
خبرگزاری فارس: تلفیق فعالیت‌های اقتصادی با معنویت / نگرش صرف مادی پیش‌برنده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، حجت‌الاسلام سید عبدالحمید شمس‌الدین صبح امروز در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به اینکه معادن و انفال از ثروت‌های ملی در نظام اسلامی است اظهار کرد: انفال در اختیار حاکمیت است و بیت‌المال محسوب می‌شود.

وی بر استخراج منابع تاکید کرد و افزود: تمام مردم در انفال سهم دارند و این منابع می‌تواند تولید ثروت کند و کشور از منافع آن بهره‌مند شود.

شمس‌الدین با بیان اینکه اگر بخش خصوصی طبق برنامه‌های توسعه‌ای عمل کند مردم و کشور دچار خسارت نمی‌شوند، تصریح کرد: یکی از مشکلات در واگذاری‌ها، ورود بخش دولتی و تحویل دوباره آن به این بخش است.

امام جمعه انزلی ورود مردم در عرصه را از برنامه‌های کلی نظام خواند و بیان کرد: در تمام فعالیت‌ها باید به شرایط زمان توجه داشته باشیم ضمن اینکه شناخت نیازها، بایدها و نبایدها به لحاظ داخلی و بین‌المللی بسیار مهم است.

وی به ضربه خام‌فروشی در بخش معدن به اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: موضوع مذکور نیازمند تصمیم‌گیری جدی از طرف مسئولان است.

شمس‌الدین خواستار تلاش جهادی در استخراج، بهره‌برداری و ارزش افزوده در مواد معدنی شد و خاطرنشان کرد: در گذشته زیان‌هایی از بی‌توجهی‌ها و شرایط تحمیلی به جامعه وارد شده است و باید با تلاش جهادی بهره‌وری بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

امام جمعه انزلی رسیدن به هدف را نیازمند پیشرفت علمی و صنعتی در کشور خواند و یادآور شد: در بخش معادن و صنایع باید کلان‌نگری داشته باشیم.

وی آینده‌نگری در بخش استفاده از معادن را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: عام‌نگری در استفاده از معادن بسیار مهم است.

شمس‌الدین با بیان اینکه فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که عموم مردم از آن بهره‌مند شوند، تصریح کرد: فعالیت‌های اقتصادی را باید با معنویت تلفیق کنیم و در کشور اسلامی نگرش صرف مادی به فعالیت‌ها پیش‌برنده نیست.

به گزارش فارس، سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در دهکده ساحلی انزلی ششم و هفتم مرداد ماه جاری در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار