کارگاه آموزشی یک روزه مهندسی بهداشت محیط در یاسوج برگزار شد+عکس

کد خبر: ۶۸۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 11 December 2018
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت:علم مهندسی بهداشت محیط با شناسایی و کنترل عواملی از محیط که بهداشت آب، مواد غذایی و هوا را به خطر می اندازد و در نتیجه سلامت مردم را تهدید می کند مقابله می نماید.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابراهیم نعیمی در کارگاه آموزشی یک روزه مهندسی بهداشت محیط، افزود:بهداشت محیط در راستای ارتقای سطح سلامت مردم از جایگاه بالایی در حوزه بهداشت برخوردار بوده لذا با توجه به شعار "پیشگیری بهتر از درمان" توجه و نظارت بهداشت محیط در استان و شهرستان ها بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد:از مهمترین فعالیت های گروه مهندسی بهداشت محیط شناسایی و رفع مشکلات مربوط به بهداشت مواد غذایی، بهداشت آب آشامیدنی، دفع زباله ها، بهداشت اماکن عمومی از جمله مدارس، بیمارستان ها، روستاها، مبارزه با حشرات و ناقلین بیماری، بهداشت هوا و محیط زیست است.

رئیس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه ابراز داشت:استفاده از نرم افزارها و سامانه های موجود در جهت اجرایی نمودن سیستم پایش و نظارت در برنامه های بهداشت محیط بسیار ضروری و حائز اهمیت است به طوری که در این شیوه می توان نقاط ضعف را به خوبی شناسایی و برطرف نمود.

حسین فروزان یادآور شد:از مهمترین مسایل مطرح شده در این کارگاه اجرای برنامه پیوست سلامت با هدف شناسایی و کنترل عوامل مضر در طرح ها و صنایع بزرگ، عملیاتی نمودن سیستم پایش و نظارت در سطوح مختلف کاری در سطح ستاد و محیط و تحلیل عملکرد برخی از فعالیت های بهداشت محیط بود.

بنابر این گزارش این نشست با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشت، رئیس گروه و کارشناسان  بهداشت محیط معاونت بهداشتیوجمعی از کارشناسان مسئول بهداشت محیط شهرستان های استان برگزار شد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
با سلام و درود به تیم زحمت کش بهداشتی خصوصا بهداشت محیط
امیدوارم اهداف عالیه ی بهداشتی قله های رفیع موفقیت را موفق تر از قبل طی نماید.
امید است نیروهای کلیدی بهداشتی فدای بازی کثیف سیاست نشوند...
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار