رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد خبر داد؛

چتر حمایتی دولت بر سر صنعت فرآورده های کنجدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: حمایت های دولت باعث شده تا واردات محصول کنجد در ردیف کالاهای اساسی کشور قرار گیرد.
کد خبر: ۶۹۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 30 December 2018

سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به مشکلات اخیر صنعتگران بخش فرآوری محصولات کنجدی گفت: عمده کنجد مورد نیاز کارخانه های فرآوری محصولات کنجدی وارداتی بوده که متاسفانه نوسانات چند ماهه‌ی اخیر بازار ارز بر میزان خرید کنجد توسط کارخانه دار‌ها و میزان تولید آن ها تاثیر قابل توجهی داشته است.

سجادی پور افزود: محصول کنجد به عنوان یک کالای اساسی ردیف یک محسوب نمی شود و باتوجه به مکاتبات انجام شده با وزارت از این به بعد تامین ارز واحد های تولیدی محصولات کنجدی از محل نیما تامین خواهد شد که امیدواریم شاهد استمرار تولید محصولات کنجدی در استان یزد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: در حال حاضر حدود یک هزار و صد هکتار از مزارع استان یزد زیر سطح کشت کنجد است که با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه تامین کنجد مورد نیاز واحد های فرآوری محصولات کنجدی، در سال های آینده بخشی از سطوح جایگزین کشت های کم آبخواه را به کشت های کنجدی اختصاص خواهیم داد.

سجادی پور اضافه کرد: در حال حاضر بیش از هزار و ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و این آمار در شش ماهه دوم سال که تولید محصولات کنجدی افزایش می‌یابد، به ۲۷۰۰ نفر نیز می‌رسد.

وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲۶۵ واحد تولیدی سنتی و صنعتی در زمینه تولید فرآورده‌های کنجدی فعال بوده که از این تعداد ۴۱ واحد صنعتی و مابقی به صورت صنفی، سنتی و یا در قالب مشاغل خانگی در حال فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار