مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز:

پارک‌های تبریز هدفمند می‌شوند/ اختصاص برخی از پارک‌ها به کودکان

کد خبر: ۷۰۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 26 January 2019

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز گفت: از ابتدای امسال موضوعی‌شدن پارک‌های موجود و هدفمندشدن برخی از پارک‌هایی که در آینده احداث می‌شود، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تابناک تبریز، علی مدبر با اعلام این مطلب افزود: در این راستا بررسی پارکهای موجود انجام و به این نتیجه رسیدیم که برخی از پارک‌ها به کودکان اختصاص یابد.

مدبّر اضافه کرد: در احداث پارک‌های جدید، پارک‌های آموزشی مورد نظر است تا برخی از موضوعات مثل علوم، ریاضیات و فیزیک به گروه‌های سنی کودکان تا بزرگسال آموزش داده شود.

وی اظهارکرد: کودک با طبیعت مأنوس است، اما امروزه در جوامع شهری و زندگی آپارتمان‌ نشینی، کودکان کمتر در فضاهای طبیعت شهری حضور دارند، بنابراین بهتر است در کنار آپارتمان‌ها و فضاهای شهری، مکانی ایجاد شود تا کودکان طبیعت را لمس کنند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کودکان علاقه بسیاری به کاشت گل و گیاه دارند و با حیوانات نیز مانوس هستند، بنابراین با توجه به این موارد می‌توانیم حضور آنها را در مشارکت‌های جمعی افزایش دهیم.

مدبر در ادامه اظهار کرد: در این راستا پارک‌های مورد نظر شناسایی شده و در حال رایزنی با مناطق دهگانه هستیم تا پارک‌های شهر را هدفمند کرده و آنها را به پارک‌های موضوعی اختصاص داده و پارک‌های جدید را هدفمند احداث کنیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز با بیان اینکه بسیاری از ایده‌ها در قالب این طرح اجرایی شده و میشود، اظهار امیدواری کرد: مدیران مناطق هماهنگی لازم را با سازمان پارک‌ها داشته باشند و از ایده‌ها و طرحهای سازمان استقبال کنند تا در تمام مناطق شاهد فضاهای دوستدار کودک باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار