قانون مداری را مدیون مشروطه هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت : قیام مشروطه به ما درس آزادگی ، قانون مداری و مردم سالاری می آموزد.
کد خبر: ۷۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 06 August 2015

به گزارش تابناک تبریز، فرزین حق پرست در آئین گرامی داشت سالگرد صدور فرمان مشروطیت افزود: انقلاب مشروطیت به بهای جان و مال مردم تمام شد و اگر ما امروز در کشوری قانون مدار زندگی می کنیم این دستاورد بزرگ را مدیون انقلابیون مشروطه هستیم.

حق پرست ادامه داد : مجاهدان مشروطه به ما درس آزادی و آزاد زیستن آموختند و اکنون بیش از یک قرن از این مجاهدت میگذرد ولی آوازه آن هنوز در جهان و تاثیر آن در زندگی مردم جاری است.

وی همچنینن گفت : امروز با استقرار دولت تدبیر و امید افق فردای روشن تری در مقابل دیدگان ما قرار گرفته است ، حضور در این روزها و سالگرد انقلاب مشروطیت این فرصت را به ما می دهد که بار دیگر این مسئولیت خطیر خود را در مقابل این داشته های تاریخی و فرهنگی به یاد بیاوریم.

وی با اشاره به اهمیت آثار و ابنیه تاریخی به یادگار مانده از آن دوران خاطر نشان کرد : درست است که داشته های تاریخی ما به ابنیه تاریخی خلاصه نمی شود اما اماکنی که به دوره ای از تاریخ مرتبط هستند ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارند ، خانه مشروطه نیز یکی از همین آثار تاریخی است که خشت به خشت آن برای آیندگان حرف برای گفتن دارد و بر همین اساس اداره کل میراث فرهنگی و همچنین دوستداران میراث فرهنگی مسئولیتی سنگین برای حفظ این خانه تاریخی دارند.

حق پرست یادآور شد : بازدید جناب آقای دکتر روحانی از این موزه نشان از اهمیت تاریخی این موزه دارد و مسئولیت ما را در حفظ و توسعه این اثر تاریخی دو چندان می کند.

وی با تاکید بر فرمایش رئیس جمهور مبنی بر توسعه این موزه ، ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر نهادهای دولتی خانه های اطراف این موزه خریداری شده و امید است در آینده ای نزدیک شاهد رونق بییش از پیش این موزه باشیم.

وی همچنین وجود پژوهش های مدون را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: پژوهش های بسیاری مرتبط با تاریخ مشروطه انجام شده است اما گرد آوری و طبقه بندی آن امری بسیار مهم است و امیدواریم با تلاش پژوهشگران و همراهی ارگان های دولتی شاهد این موضوع باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار