راه‌اندازی 63 سایت نسل سوم تلفن همراه

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل از راه‌اندازی 63 سایت نسل سوم تلفن همراه در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 08 August 2015

یاور محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در تشریح نتایج سفر وزیر ارتباطات به استان اردبیل در حوزه تقویت زیرساخت‌ها اظهار کرد: با هدف توسعه سیستم‌های جدید و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز مخابراتی تلاش جدی بر این است تا این امر با پیگیری‌های لازم به انجام برسد که در این ارتباط ضرورت دارد تا یک نگاه جامع و واقع‌بینانه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها رو به جلو حرکت کند.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات پیش‌روتر از سایر شرکت‌های حوزه زیرساختی کشور در توسعه ICT و تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در استان اردبیل گام‌های جدی را برداشته است، گفت: ما همچنان بر این باوریم که این استان لایق و شایسته برخورداری از امکانات زیرساختی و مخابراتی بی‌نظیر است و این زیرساخت‌ها باید بیشتر و بهتر از این تقویت شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل به افزایش دو ST1 پهنای باند اینترنتی استان در طول سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: قرار است پهنای باند استان از 7 اس‌تی‌وان به 9 اس‌تی‌وان افزایش یابد تا سرعت اینترنت به 1.42 گیگابات افزایش یابد.

محمد حسینی با بیان اینکه ساکنان هسته مرکزی شهر و بافت قدیمی از آنتن‌ها و سایت‌های تلفن همراه نسل سوم بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: قرار است 34 سایت نسل سوم ارتباطی در هسته مرکزی شهر تا پایان امسال در اردبیل راه‌اندازی شود.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر بیش از 46 سایت در این مجموعه هسته مرکزی شهر فعال است و تا آخر امسال سعی‌مان بر این است تا نقاط مختلف شهر اردبیل از زیرساخت‌های لازم در این حوزه بیشتر و بهتر بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل افزود: در مشگین‌شهر 8 سایت، در پارس‌آباد 12 سایت، خلخال 8 سایت و سرعین نیز 8 سایت نسل سوم تلفن همراه تا پایان امسال نصب خواهد شد که امیدواریم در این زمینه همراهی سایر مجموعه‌های استانی را در تقویت تلفن همراه و بهره‌گیری از اینترنت پرسرعت ثابت و گوشی‌های تلفن همراه را شاهد باشیم.

محمد حسینی افزود: ما همچنین تا پایان امسال شاهد واگذاری 20 هزار پورت اینترنت پرسرعت در استان خواهیم بود که قطعاً با این واگذاری که قطعاً در مناطق روستایی و محروم خواهد بود امکان بهره‌گیری از این ظرفیت و توانمندی‌ها بیشتر فراهم خواهد شد.

وی توسعه فیبر نوری و حوزه دیتا به عنوان زیرساخت اصلی این بخش را به عنوان یک ضرورت واقعی بیان کرد و گفت: آنچه باید به موضوع تامین زیرساخت‌ها اهمیت دهیم شرکت مخابرات با تمام توان در این حوزه حاضر است و هرگز اجازه نخواهد داد تا این استان از سایر مناطق کشور در این بخش عقب بماند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار