امام صادق نقش برجسته ای در صیانت و ترویج اندیشه نبوی داشت

کد خبر: ۷۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 12 August 2015
آستارا ، تالش - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: امام جعفر صادق (ع) نقش برجسته و موثری در پاسداری ، صیانت و ترویج اندیشه نبوی در جامعه زمان خود داشت.
[امام صادق نقش برجسته ای در صیانت و ترویج اندیشه نبوی داشت]

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی دوشنبه شب در مراسم شهادت امام جعفر صادق در تالش و در جمع اهالی شیعه و اهل سنت این شهرستان اظهار داشت: نقشی که ائمه اطهار در صیانت از اندیشه نبوی در جهان اسلام ایفا کردند، باید در چنین مراسم هایی برجسته و تبیین شود.
وی ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق، ذخیره الهی بعد از پیامبر برای بیان احکام الهی و دینی در جامعه مسلمین بود.
امام جمعه اردبیل گفت: با برقراری ارتباط بین جهان اسلام و ملت های دیگر و بروز احکام مستحدثه، نقش امام صادق در این زمینه و تلاش های آن امام همام برای رفع نیازهای جامعه بیشتر شد.
آیت الله عاملی اضافه کرد: امام باقر و امام صادق (ع) در زمان خویش ، به احادیث سندیت بخشیدند به گونه ای که سیوطی عالم بزرگ می گوید بهترین سند برای احادیثی که از پیامبر(ص) داریم، اهل بیت است.
وی با یادآوری تحصیل چهار امام بزرگوار و باشخصیت اهل سنت در مدرسه امام صادق گفت: توحید، نقطه وحدت ماست و باید با تقویت این نقاط وحدت، دستی که این وحدت را به هم می زند، بشکنیم.
امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: علت اینکه مذهب ما را جعفری می گویند، به این سبب است که ناب ترین احکام دینی در این زمان بیان و فرصت حضور همیشگی پیدا کرد.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
امام جعفر صادق (ع) در بیست و پنجم شوال سال 148 هجری قمری در سن 65 سالگی، به دستور منصور دوانیقی خلیفه ستمگر عباسی به وسیله سمی که به آن بزرگوار خوراندند، به شهادت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار