به گزارش تابناک ایلام

تبلیغات انتخاباتی زودهنگام با چاشنی فاتحه خوانی درایلام!/آیا حضور کاندیداهای احتمالی درمراسمات مختلف مردمی دور زدن قانون تلقی نمی شود؟

هر روز که به موعد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم ،شاهد افزایش جنب وجوش ورفت وآمدهای کاندیداهای نمایندگی مجلس در محافل ومجالس خصوص وعمومی هستیم ، وآنان به هردری می زنند تا در هر مجلس شادی و عزایی شرکت کنند تا خودی نشان دهند و ابراز وجود کنند.
کد خبر: ۷۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 12 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،هر روز که به موعد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم ،شاهد افزایش جنب وجوش ورفت وآمدهای کاندیداهای نمایندگی مجلس در محافل ومجالس خصوص وعمومی هستیم ، وآنان به هردری می زنند تا  در هر مجلس شادی و عزایی شرکت کنند تا خودی نشان دهند و ابراز وجود کنند.

 در حالیکه تا زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی 7ماه باقی مانده است ،تنور انتخاباتی استان ایلام ،همانند سالهای گذشته خیلی زودتر ازسایر نقاط کشور روشن شده است

مناسبت ها بهانه مناسبی برای تبلیغات غیر رسمی برخی کاندیداهای احتمالی بوده است به طوریکه از برخی سامانه های ارسال پیامک، پیامک های تبریکی از سوی برخی کاندیداهای احتمالی ارسال می شود که به نظر می رسد بیشتر رنگ و بوی تبلیغاتی داشته باشد.

تبریک اعیاد نیز بهانه ای است تا کاندیدای این انتخابات با ارسال پیام های تبریکی شهروندان را پیامک باران کنند.

به همین سبب از زمان حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر برخی افراد اقدام به ارسال گسترده پیامک به شهروندان از طریق سامانه های پیام کوتاه کردند.

این پیامک ها ابتدا با تبریک عید آغاز می شود و سپس در پایان آن نام فرد همراه با مدرک تحصیلی یا بعضا شغل وی می آید.

این روزها کمتر کسی است که حداقل چندین پیامک از این کاندیداها که انگار تعدادشان از دوره های پیش زیادتر شده در تلفن همراه خود نداشته باشد.

اما قضیه فقط به پیامک های مناسبتی ختم نمی شود و شیوه دیگر آنها برای تبلیغات و جمع آوری آرا، حضور در مراسم ختم و یا فاتحه خوانی است تا جایی که این کاندیداها در این روزها تلاش می کنند هیچ مراسمی را از دست ندهند.

حال این سوال مطرح می شود که دلایل ورود زودهنگام این افراد به انتخابات و رفتار شتاب‌ زده آ‌نها و نیز سیاسی کردن جو عمومی چیست؟

این کار موجب می ‌شود که فضا از حالت عادی خارج شده و علاوه بر اینکه ذهن افراد را به خود مشغول می ‌کند، تبعات و پیامدهای زیانباری را نیز به بار آورد.

متأسفانه این اتفاقات در حالی رخ می ‌دهند که مقام معظم رهبری بارها گوشزد نموده ‌اند که از ورود زود هنگام به مباحث انتخاباتی و درگیر نمودن افکار عمومی با این ‌گونه مسائل باید پرهیز شودواز طرفی معاون سیاسی وزارت کشور ورییس ستاد انتخابات نیز در خصوص تبلیغات زود هنگام کاندیداهای احتمالی هشدارهای لازم را داده اند 

معاون سیاسی وزیر کشور اخیرا در مصاحبه با اصحاب رسانه تبلیغات زودهنگام را کاری خلاف قانون دانسته و تاکید داشته اند: اگر افرادی که قصد داوطلبی انتخابات را داشته باشند زودتر از موید کار تبلیغاتی انجام دهند این امر توسط عوامل اجرایی و هیئت های نظارت رصد و پیگیری و در زمان بررسی صلاحیت ها مورد استناد قرار می گیرد.
حال این سوال مطرح است در صورتیکه  رهبر معظم انقلاب وقانون انتخابات کشور به روشنی بر خلاف بودن تبلیغات  زود هنگام کاندیداهای انتخاباتی تصریح نموده اند ،آیا این اقدام کاندیدهای انتخاباتی با رونمایی از مدلهای جدید تبلیغاتی به نوعی دور زدن قانون وفریفتن متصدیان ومجریان وناظران امر انتخابات کشور تلقی نمی شود؟
کاندیداهایی که با ایجاد مدلهای گوناگون تبلیغاتی سعی دردور زدن قانون و جمع آوری آرای مردم در سبد انتخاباتی خود را دارند چگونه میتوانند در آینده وکلای امینی برای مردم محسوب شوند؟!
ضروریست که متصدیان امر انتخابات بمنظور پیشگیری از این گونه رفتارهای غیر قانونی کاندیداها که به نوعی تبلیغات غیر مستقیم انتخابات محسوب می شود هشدارهای لازم را ارایه دهند زیرا ورود به انتخابات زود هنگام علاوه بر اینکه باعث بروز مشکلاتی در سطح کشور وتحمیل هزینه های غیر ضروری به متصدیان امر انتخابات خواهد شد بنوعی اجحاف حقوق سایر کاندیداها ورقبای انتخاباتی آنان نیز تلقی خواهد شد.
با اطلاع رسانی دقیق وتوجیه کاندیداهای احتمالی ولحاظ نمودن اینگونه رفتارها  در فرآیند تایید صلاحیت آنان می توان تا حدودی از بروز این رفتارهای فراقانونی افرادی که می بایست خود درآینده در قانونگذاری کشور  سهیم شوند کاست.

گفتنی است که انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۷ اسفندماه ۹۴ برگزار می شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار