بسیاری از زیر ساخت های بهداشتی پلدختر در سیل از بین رفت

خرم آباد - فرماندار پلدختر گفت: بسیاری از زیر ساخت های بهداشتی این شهرستان تحت تاثیرسیل قرار گرفته و از بین رفته است که بازسازی آنها اعتبار ویژه نیاز دارد.
کد خبر: ۷۶۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 15 July 2019

علی سیف روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: حضور مدیران در جلسه شورای سلامت پلدختر بسیار مهم و باید در این جلسات شرکت کنند.

وی افزود: مسئولان مصوبات جلسه شورای سلامت را پیگیری و آن را عملیاتی سازند و با توجه به گرمای هوا و کم‌آبی حساسیت و دقت لازم را نسبت به این موضوع افزایش دهند.

فرماندار پلدختر بیان کرد: با توجه به شیوع بیماریها در فصول مختلف به ویژه بیماریهای دامی و وجود سگ‌های ولگرد باید به بهداشت اجتماعی و جلوگیری از شیوع این بیماریها توجه شود.

وی برلزوم نظارت بیشتر درکشتارگاه های پلدختر و معمولان تاکید کرد و افزود: کشتار گاه های خانگی در پلدختر رواج پیدا کرده که این کار بسیار اشتباهی است و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

سیف اضافه کرد: لبنیات های دست ساز در سطح شهر پلدختر عرضه می شود که نظارت روی آنها انجام نمی‌گیرد، غیربهداشتی و سلامت مردم را به خطر می اندازند که مسئولان مربوطه باید رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه زباله و جداول سطح شهر وضعیت مطلوبی ندارند افزود: شهرداری بایدپاکسازی و لایروبی جداول را به طور مرتب و ویژه انجام دهد زیرا مردم به فرمانداری مراجعه و نگران سلامت خود و خانواده هستند.

فرماندار پلدختر گفت: با توجه به شرایط و وضعیت پسا سیل، کمیته اتلاف حیوانات ولگرد باید در شهرستان تشکیل جلسه داده و در جهت جلوگیری از شیوع بیماریها فعال شود که در غیر این صورت کنترل سخت است.

وی افزود: وضعیت آب آشامیدنی بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر با مشکل مواجه است و سیستم های سرمایشی در این بیمارستان قدیمی شده که باید رفع مشکل شوند.

سیف بیان کرد: بیماران دیالیزی در بیمارستان پلدختر مشکل آب آشامیدنی دارند و دستگاههای شهرستان باید این مشکل را بین خود حل کنند نه اینکه رفع آن را تنها به یک اداره موکول کنند.

وی افزود: معمولان یکی از شهرهای استان لرستان است که مردم آن در جریان وقوع سیل خسارت دیده و رنجدیده هستند با این وجود پزشک متخصص ندارند که لازم است بعضی مواقع پزشکان متخصص در آنجا حضور پیدا کنند.

فرماندار پلدخترگفت: دولت یک سوم اعتبارات را به شهرستان سیل زده پلدختر اختصاص داده که اعتبارات خوبی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار